jacopo094
(Jacopo094)
13 Listopad 2015 22:54
#1
Witam.Jestem w posiadaniu notebook’a acer aspire one. Z powodu zamulenia postanowiłem postawić mu nowy system(win 7 starter-tak jak miał pierwotnie). Niestety po zainstalowaniu wszystkich najnowszych sterowników ze strony producenta okazało się, że nie działa sieć wifi. Widzi sieć, ale gdy próbuje się z nią połączyć to wyskakuje komunikat, że połączenie jest nie możliwe. Próbowałem resetować router, niestety nie dało to żadnego pozytywnego skutku.Nie mogę połączyć się z siecią w domu ani w internacie(inni łączą się bez problemu). Przed stawieniem startera eksperymentowałem z linuxem ale problem był ten sam. Internet przez LAN działa. Dziwnym trafem, gdy robię hotspota z telefonu to z łączeniem nie ma problemu. Wujek google niestety mi nie pomógł. Moja karta sieciowa to Intel Centrino Wireless N-100. Oto raport błędu z diagnostyki sieci systemu windows:
Informacje diagnostyczne (Karta Sieciowa)Szczegółowe informacje diagnozy karta sieciowa: Informacje o sterowniku karty sieciowej Połączenie sieci bezprzewodowej: Opis . . . . . . . . . . . . . : Intel® Centrino® Wireless-N 100 Producent . . . . . . . . . . . : Intel Corporation Dostawca . . . . . . . . . . . : Intel Wersja . . . . . . . . . . . . : 14.0.0.113 Nazwa pliku Inf . . . . . . . . : C:\Windows\INF\oem9.inf Data pliku Inf . . . . . . . . : 9 listopada 2010 00:43:32 Nazwa sekcji . . . . . . . . . : Install_MPCIEX_GEN_0100_BGN_1x1_HMC_WIN7_BGN Identyfikator sprzętu . . . . . : pci\ven_8086&dev_08ae&subsys_10058086 Flagi stanu wystąpienia . . . . . : 0x180200a Kod stanu menedżera urządzeń . : 0 IfType . . . . . . . . . . . . : 71 Fizyczny typ nośnika . . . . . : 9 Informacje diagnostyczne (Łączność Bezprzewodowa)Szczegółowe informacje diagnozy łączność bezprzewodowa: Informacje o diagnozowanym połączeniu Identyfikator GUID interfejsu: b90ad9d0-8a0d-4c71-8e52-904ddcbf3dae Nazwa interfejsu: Intel® Centrino® Wireless-N 100 Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi Profil: połączenie odnajdowania Identyfikator SSID: Kaszuba NETWORK Długość SSID: 15 Typ połączenia: Infrastruktura Zabezpieczenia: Tak Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie Zdiagnozowano incydent związany z połączeniem Identyfikator autokonfiguracji: 1 Identyfikator połączenia: 1 Podsumowanie stanu połączenia Połączenie uruchomione o: 2015-11-13 23:08:18-098 Zgodność profilów: Sukces Skojarzenie wstępne: Sukces Skojarzenie: Niepowodzenie Zabezpieczenia i uwierzytelnianie: Nieuruchomione Lista widocznych punktów dostępu: razem elementów (2), wyświetlonych elementów (2) BSSID Urządzenie warstwy fizycznej typu BSS Sygnał(dB) Kanał/częst. SSID ------------------------------------------------------------------------- 00-1D-0F-CE-79-56 Infrastruktura g -77 1 Kaszuba NETWORK 00-0E-8E-1E-7B-42 Infrastruktura g -81 6 CyberNET J-2 Historia połączeń Informacje dla identyfikatora autokonfiguracji 2 Lista widocznych sieci: razem elementów (2), wyświetlonych elementów (2) Urządzenie warstwy fizycznej typu BSS Zabezpieczenia Sygnał(RSSI) Zgodne SSID ------------------------------------------------------------------------------ Infrastruktura g Tak 38 Tak Kaszuba NETWORK Infrastruktura g Nie 31 Tak CyberNET J-2 Lista preferowanych sieci: 0 elem. Informacje dla identyfikatora autokonfiguracji 1 Lista widocznych sieci: razem elementów (1), wyświetlonych elementów (1) Urządzenie warstwy fizycznej typu BSS Zabezpieczenia Sygnał(RSSI) Zgodne SSID ------------------------------------------------------------------------------ Infrastruktura g Tak 41 Tak Kaszuba NETWORK Lista preferowanych sieci: 0 elem. Informacje dla identyfikatora połączenia 1 Połączenie uruchomione o: 2015-11-13 23:08:18-098 Identyfikator autokonfiguracji: 1 Profil: połączenie odnajdowania Identyfikator SSID: Kaszuba NETWORK Długość SSID: 15 Typ połączenia: Infrastruktura Zabezpieczenia: Tak Skojarzenie wstępne i skojarzenie Ustawienia łączności dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie Ustawienia zabezpieczeń dostarczone przez producenta sprzętu (IHV): Nie Profil odpowiada wymaganiom sieciowym: Sukces Stan skojarzenia wstępnego: sukces Stan skojarzenia: niepowodzenie — 0x00038002 Kod przyczyny skojarzenia: 0x00000000 Informacje diagnostyczne (Łączność Bezprzewodowa)Szczegółowe informacje diagnozy łączność bezprzewodowa: Aby uzyskać pełne informacje o tej sesji, zobacz zdarzenie informacyjne łączności sieci bezprzewodowej. Klasa pomocy: Autokonfiguracja Stan inicjowania: Sukces Informacje o diagnozowanym połączeniu Identyfikator GUID interfejsu: b90ad9d0-8a0d-4c71-8e52-904ddcbf3dae Nazwa interfejsu: Intel® Centrino® Wireless-N 100 Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi Profil: połączenie odnajdowania Identyfikator SSID: Kaszuba NETWORK Długość SSID: 15 Typ połączenia: Infrastruktura Zabezpieczenia: Tak Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie Wynik diagnozy: Znaleziono problem Problem przekazano do: RNWF MSM Helper Class Główna przyczyna: System Windows nie może połączyć się z siecią „Kaszuba NETWORK”. Możesz spróbować połączyć się później. Opcja naprawy: Zresetuj kartę sieci bezprzewodowej Spowoduje to wyłączenie, a następnie włączenie karty sieciowej „Połączenie sieci bezprzewodowej” w komputerze. Informacje diagnostyczne (Karta Sieci Bezprzewodowej)Szczegółowe informacje diagnozy karta sieci bezprzewodowej: Aby uzyskać pełne informacje o tej sesji, zobacz zdarzenie informacyjne łączności sieci bezprzewodowej. Klasa pomocy: Macierzysta sieć WiFi MSM Stan inicjowania: Sukces Informacje o diagnozowanym połączeniu Identyfikator GUID interfejsu: b90ad9d0-8a0d-4c71-8e52-904ddcbf3dae Nazwa interfejsu: Intel® Centrino® Wireless-N 100 Typ interfejsu: Macierzysta sieć WiFi Profil: połączenie odnajdowania Identyfikator SSID: Kaszuba NETWORK Długość SSID: 15 Typ połączenia: Infrastruktura Zabezpieczenia: Tak Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji: Nie Wynik diagnozy: Znaleziono problem Główna przyczyna: Skojarzenie bezprzewodowe z siecią „Kaszuba NETWORK” nie powiodło się z nieznanej przyczyny. Szczegółowa główna przyczyna: Połączenie 802.11 nie powiodło się z powodu błędu o kodzie stanu 1: nieokreślony błąd Opcja naprawy: Spróbuj ponownie połączyć się z siecią „Kaszuba NETWORK”. Jeśli problem będzie się powtarzał, spróbuj zresetować punkt dostępu albo skontaktuj się z administratorem sieci lub producentem sprzętu, aby uzyskać dalszą pomoc. Dziennik diagnostyki sieciNazwa pliku:E23830E5-D4B1-4D2F-BEE9-EC6AF2CCBA6E.Diagnose.0.etl Inna konfiguracja sieci i dziennikiNazwa pliku:NetworkConfiguration.cabInformacje o zbieraniu danychNazwa komputera:KOMPUTERWersja systemu Windows:6.1Architektura:x86Godzina:13 listopada 2015 23:08:41
Proszę o pomoc.
Masz włączone przydzielanie adresów z dhcp na routerze?
Kiedy w systrayu klikniesz ikonę dostępu do sieci, widzisz listę widocznych sieci. Teoretycznie mógłbyś się połączyć z każdą z nich, jednak bez hasła to niemożliwe. Jedynie Twoje połączenie jest zdefiniowane i utrwalone z hasłem dostępu tak, abyś nie musiał się logować do swojej sieci za każdym razem. Właśnie ta definicja się Tobie rozsypała. Musisz usunąć w jakiś sposób swoją sieć… Prawdopodobnie wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać odpowiednią opcję… Następnie pozwolić, aby Twój komputer odszukał sieć na nowo. Wtedy klikasz w to nowe połączenie, wpisujesz hasło dostępu i… śmigasz po sieci jak dawniej
jacopo094
(Jacopo094)
14 Listopad 2015 07:55
#4
Nie mam pojęcia czy mam przydzielanie automatyczne adresów z dhcp na routerze, ale chyba tak, bo inne urządzenie łączą się bez problemu.
anon98791972:
Kiedy w systrayu klikniesz ikonę dostępu do sieci, widzisz listę widocznych sieci. Teoretycznie mógłbyś się połączyć z każdą z nich, jednak bez hasła to niemożliwe. Jedynie Twoje połączenie jest zdefiniowane i utrwalone z hasłem dostępu tak, abyś nie musiał się logować do swojej sieci za każdym razem. Właśnie ta definicja się Tobie rozsypała. Musisz usunąć w jakiś sposób swoją sieć… Prawdopodobnie wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać odpowiednią opcję… Następnie pozwolić, aby Twój komputer odszukał sieć na nowo. Wtedy klikasz w to nowe połączenie, wpisujesz hasło dostępu i… śmigasz po sieci jak dawniej
Z tą definicją to nie jest do końca tak, bo za każdym razem jak chce połączyć się z siecią to muszę wpisać hasło. Po kliknięciu PPM na sieć mam tylko opcje połącz.
Spróbuj na próbę wyłączyć zabezpieczenia sieci WiFi na routerze.
jacopo094
(Jacopo094)
14 Listopad 2015 08:31
#6
Niestety nie mam takiej opcji, ponieważ login i hasło które są wypisane pod routerem nie pasują.
Pisałeś że resetowałeś router więc pewno też i ponownie konfigurowałeś, z dostępem nie powinno być problemu. Spróbuj może odłączyć internet i ponownie próbuj.
jacopo094
(Jacopo094)
14 Listopad 2015 08:46
#8
Poprzez resetowanie miałem na myśli wyłączenie zasilania routerowi i ponowne go podłączenie. Nie musiałem później go konfigurować.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mój internet to zwykła radiówka, a login i hasło to admin ;d
Pracuję na Win10, więc nie poprowadzę Cię za rękę. Z problemem, jaki masz spotkałem się kilka razy i zwykle działo się to przy podobnych “manewrach”. Spróbuj poklikać w okolicach, o których mówiłem… W Windows 10 usuwanie sieci robi się w ten sposób…
jacopo094
(Jacopo094)
14 Listopad 2015 14:58
#10
Źle na to patrzysz. Nie mogę usunąć profilu sieci z która się nie połączyłem ani razu, bo go zwyczajnie nie ma.
PS. na win 7 robi się to tak:http://www.tp-link.com.pl/article-281.html