Komputer wyłącza się podczas uruchamiania

Witam. Piszę tutaj po raz pierwszy, ponieważ mam duży problem z komputerem, a kompletnie się na tym nie znam.

Otóż chodzi o to, że komputer wyłącza się po 2-5 sekundach po włączeniu (naciśnięciu przycisku Power). Da się go uruchomić dopiero po około 10-15 minutach prób.
Gdy już przejdzie do pulpitu to wszystko działa prawidłowo, także wydaję mi się, że to nie jest wina zasilacza.
Komputer został odkurzony, kable zostały sprawdzone (w czasie gdy “dociskałam” wtyczki kabli w komputerze musiałam naruszyć pamięć ram, ponieważ gdy próbowałam uruchomić to charakterystycznie pikał 3 razy i o dziwo się wtedy nie wyłączał, ale ta kość została już prawidłowo podłączona i problem z uruchamianiem dalej istnieje). Nie znam się na podzespołach komputera, ale wydaję mi się, że jest to wina płyty głównej lub procesora. Nigdy nie były wymieniane, jedynie do procesora został wstawiony dodatkowy wentylator.

Czy jest ktoś w stanie wyjaśnić dlaczego tak się dzieje?

Komputer jest bardzo stary, posiada także Windowsa XP. Mam zamiar zmienić system, a także niektóre podzespoły które są już przestarzałe, jednak nie mam pojęcia jakie części będą współgrały z moim komputerem.

W pliku zostały załączone podzespoły komputera.
Proszę o pomoc
JPG

Jeden z moich kompów ma tak, że naciśnięcie POWER powoduje zakręcenie wentylatorami i natychmiastowe wyłączenie, po czym po chwili komp sam się uruchamia. Może u Ciebie też tak jest?

Niestety nie, wyłącza się i potem nic się nie dzieje :frowning:

Płyta główna jest z 2007 roku, to nie aż taka stara. Windowsa 7 można spokojnie zainstalować, a kto wie, może i Windows 10 by zadziałał pomyślnie?

Hm, a w płycie masz zintegrowaną grafikę? Bym na niej spróbował. Jaki zasilacz, moc , firma i wiek…:wink: Jeżeli tak stary jak reszta, to tu bym szukał (mój noname nim padł tak miał).

Jak to zasilacz, to jest sens modernizować za 100-200 zł zł odświeżysz go do zastosowań biurowo-domowych, bo gry nie chcesz?