Komputer z gwarancji, nowy dysk, problem smart

Witam,

Prosiłbym bardzo o poradę dotyczącą stanu dysku, ew. połączenia dysk-płyta-dysk.

Komputer to Laptop Dell N5110

Przed oddaniem na gwarancję trochę lagował, zamrażał się. Moja diagnoza jak i serwisu - dysk twardy --> ok, wymieniony na taki jak widać na załączonym obrazku.

Niepokoją mnie jednak dwa wskazania smarta z tego dysku. Mianowicie ULTRA DMA CRC Errors i Write Error Rate. Po pozostałych parametrach widać, że dysk jest nowy.

Program hdat2 zachowuje się jak na starym dysku, czyli nie robi podczas testu nawet 1% z informacją drive not ready, głośniczek pika i hdat2 wywala ten błąd.

Bardzo proszę o poradę, link http://imageshack.us/photo/my-images/843/inpm.jpg/

Pozdrawiam!

Daj scren z HDtune 5.00.

Ale mnie to wygląda na dysk lub kontroler dysku na płycie , parametr 199 błędy komunikacji dysku z kontrolerem.

Wsadzili Ci dysk uszkodzony (parametr 200 i 199) z przebiegiem 892 godzin.

Dzięki bardzo za szybką reakcję, oto screen z hdtune 5.5: http://imageshack.us/photo/my-images/94/x882.jpg/

Ja bym odsyłał z powrotem do serwisu, bo tak nie powinno być i jeśli dają ,nowy, dysk,to w podstawowych i ważnych parametrach ma być wartość 0. C7 i C8 ma kosmiczne liczby i teraz NIE wiadomo, czy problem to dysk, czy problem, to kontroler dysku i płyta główna. Aż NIE wieżę, że to serwis Della.

Zobacz, czy po kolejnych uruchomieniach zwiększa się parametr C7 ?.

Już widzę, że są inne WYŻSZE liczy, czyli problem lub błąd odczytu Smart. Jak da radę sprawdź go jeszcze MHDD, poza systemem. Jak nie będzie chciał ruszyć (wykryć dysku) na czas testu w biosie przestaw dysk w tryb IDE lub podobnie (nie AHCI).

I pokaż zdjęcie smart z MHDD.

Możesz również z ciekawości (jak masz) wsadzić inny sprawny dysk i kontrolować parametry smart C7 i C8 i jeśli wartość C7 będzie rosła po uruchomieniach lub w czasie pracy systemu, uszkodzony jest kontroler dysku na płycie, jeśli NIE będzie rósł C7 uszkodzony jest dysk który masz założony.

Tak więc, po przestawieniu z ahci na ata mam mhdd i oto wyniki:

Test: http://imageshack.us/photo/my-images/849/m670.jpg/

Smart mhdd po teście: http://imageshack.us/photo/my-images/153/q3wi.jpg/

Niestety ale moim zdaniem wszystko wskazuje na kontroler na płycie, tylko jak na infolinii im wytłumaczyć, że smart ma zły odczyt i chcę w zw. z tym wymienić płytę główną!?

Czekam na odp. i pewnie będę działał, pozdrawiam

Ps. z chęcią włożyłbym inny dysk, bądź ten do innego kompa, jednak by go wyciągnąć muszę rozebrać notebooka na cz. pierwsze. :// Cholerna konstrukcja! A na to w tej chwili nie mam czasu :confused:

Dysk wielka zagadka, odczyty dziwne (porównaj np: parametr 09 czas pracy), może mieć uszkodzone firmware.

Aby się przekonać na 100 %, czy to dysk, czy kontroler trzeba podłączyć do niego sprawny dysk i testować.

Dziękuję bardzo za zainteresowanie się tematem, jestem b. wdzięczny! Jutro zadzwonię do Della i postaram się zrobić tak by wzięli komputer ponownie i naprawili tak, jak powinno być.

Poza tym mam chwilę, więc napiszę jak odbyła się pierwsza wysyłka do serwisu Della (Anovo Wrocław).

Telefon, bla bla na drugi dzień Pni dzwoni umawia kuriera, kolejny dzień przyjeżdża kurier odbiera laptopa i ok. Dostaję numer zgłoszenia, który monitoruję i przez 2 tygodnie komputer jest naprawiany. Dzwoni pani umawia kuriera i na drugi dzień kurier przywozi komputer.

Na pierwszy rzut oka z lewym dolnym rogu obudowa pozadzierana(ktoś czymś twardym podważał w tym miejscu obudowę-chyba, żeby wyczepić z zatrzasków ale w ten sposób?!) Potem odpalam, wkładam płytkę i napęd zaczyna (strzelać, dosyć charakterystycznie, płyta nie odczytana) mówię co jest?? wyjmuje napęd. A ten nie mój!? Wyprodukowany w Maju 2013 funkiel nówka, ja komputer kupowałem w lutym 2012r. Dzwonię, zdenerwowany na maksa mówię co jest, operator uspokaja, że na drugi dzień wyśle w takim razie inny napęd, proszę jeszcze tylko by był to dobry napęd. Dzisiaj przychodzi, instaluje WIN7 i jest OK. No i po instalacji wynikła sprawa z dyskiem.

Ot cały serwis Della, aż strach dalej wysyłać komputer ale po gwarancji nie zamierzam kupować nowego :/. Mam nadzieję, że ta lektura przybliży sylwetkę serwisu Della. Mam porównanie do kilku innych serwisów i ten płata największa figle a najbardziej profesjonalnie z kolei działa serwis Lenovo, Szybko i profesjonalnie, ehh wszystko się zmienia, trzeba badać rynek non stop, Pozdrawiam!!

Reasumując, partacze i tyle i NIE daj się zrobić w konia, jak nowy, to ma być nowy, a przynajmniej w pełni sprawny. Powodzenia

Kontaktowałem się z serwisem opisałem od początku całą historię z serwisem przez ok 15 min. Po tym uzgodniłem naprawę. Ma przyjechać technik wraz z obudową, która podlega wymianie ze względu na uszkodzenie w serwisie i dyskiem twardym. Po czym informuję, że może to być też uszkodzenie kontrolera na płycie głównej i dostaję informację, że pan ma w szczegółach naprawy zapisane, że wymieniono podczas naprawy płytę główną. Hmm ciekawe, u mnie w raporcie tego nie ma a gniazda I/O nie wskazują na to by były nowe.

Tak czy siak, technik ma się zjawić a jak się zjawi to go nie wypuszczę z domu dopóki atrybuty SMART nie będą wskazywały na nowy, w 100% sprawny sprzęt. Pozdrawiam!

Powodzenia, daj znać co i jak.

Oczywiście dam znać jak tylko sprawa się ruszy.

Na tą chwilę wygląda to tak http://imageshack.us/photo/my-images/407/f5en.jpg/

Po naprawie przy techniku sprawdź dysk programem MHDD, wiesz już co ma być dobrze w Smart, oprócz innych pozycji, C7 ma być cały czas 0 i C8 ma być 0.

jasne! Ja wiedziałem, że te parametry mają być równe 0 stąd moje zaniepokojenie problemem zwłaszcza po naprawie gwarancyjnej. Człowiek może zgłupieć! odezwę się zaraz po interwencji technika.

Dodane 27.08.2013 (Wt) 12:55

Tak więc 10 min pojechał technik. Teraz najlepsze.

Zabrał się za wymianę obudowy, wszystko ok, wymienił dysk twardy(ten sam model) i złożył. Po odwróceniu laptopa okazało się, że nowa dolna obudowa ma błąd fabryczny(!) siatka od głośnika wciśnięta do środka(źle zgrzana). Ok, dalej. Odpalam komputer, uruchamiam hdat2 a tam w smarcie wykrzyknik, c7 i c8 już rośnie, a dysk pracował na tamtą chwilę 7 h, teraz juz pracuje 51 h. Po tym jak wytłumaczyłem(!) technikowi atrybuty smart co od czego jest, zadzwonił na infolinię z informacją o obudowie i dalszej złej pracy dysku.

Efekt: jutro lub pojutrze ma się pojawić z nową dolną obudową i nową płytą główną.

To na tyle. Życie bywa zaskakujące! :confused: