Komputer za 400 zł

Witam czy złoży mi ktoś komputer z kartą graficzną za 400zl tak wiem że cena nie powala z nóg ale nie chodzi mi o granie w nowe tytułu na full HD a odpalenie starszych tytułów na low

Tak, da się, nawet bym powiedział że z części przypadających na rok produkcyjny (2013-2014). Ja proponuję:

  1. Baza PC (zasilacz+płyta główna LGA 1150 +obudowa+chłodzenie CPU) :
    https://allegro.pl/oferta/fujitsu-p720-tow-baza-pod-komputer-iv-gen-win-coa-7876085508
    -koszt 109 zł

  2. Procesor Intel Core i3-4170 3.7 Ghz (2rdz/4wąt.):
    https://www.olx.pl/oferta/i3-4170-lga-1150-CID99-IDBNeoy.html#be213fb235
    -koszt 60 zł

  3. Pamięć RAM DDR3 1600 MHz 1x4 GB:
    https://allegro.pl/oferta/4gb-ddr3-pc12800u-1600mhz-samsung-m378b5173db0-ck0-8254158113 -koszt 54 zł

  4. Dysk twardy na dane HDD: https://allegro.pl/oferta/idealny-500gb-seagate-st3500312cs-sata-3-5-8473896458 -koszt 33 zł

  5. Karta graficzna GTX 750 1GB DDR5: https://www.olx.pl/oferta/geforce-gtx-750-CID99-IDzb7kf.html#da332ca53d -koszt 100 zł
    =============
    Koszt całego komputera: 356 zł
    Reszta 44 zł (możesz wydać na wysyłkę niektórych przedmiotów, lub dopłacić na przedmioty o których wspomnę poniżej)

Dodatkowe rady:

  • Jeżeli chciałbyś zwiększyć wydajność systemu, polecam dokupić parę pamięci RAM (4x2 GB), co prawda reszta zmiejszy się o kilkanaście złotych, jednak zyskasz pełne 8GB RAM, które dzisiaj można uznać za MINIMUM. Koszt zestawu całego ramu to 80 zł: https://allegro.pl/oferta/pamiec-ram-4gb-2x2gb-ddr3-1600mhz-8244690303

  • Jeżeli masz jakiś dysk twardy, zrezygnuj z jego zakupu i zamiast tego dokup do niego tani dysk SSD (jeżeli pozwala na to twój budżet). Używane zaczynają się od kwoty 50 zł (skromy, mały dysk zawsze zwiększy wydajność systemu) Przykładowo dysk SSD o pojemności 64 GB: https://www.olx.pl/oferta/dysk-ssd-60gb-CID99-IDBud5R.html#906aa66e40

  • Ewentualnie możesz kupić mniejszy dysk twardy, np: o pojemności 160 GB za drobniejszą kwotę, ale uważam, że jest to po prostu nieopłacalne.

  • Jeżeli nie możesz kupić pełnej pary 8GB, zainstaluj odchudzony system Windows 10/ Windows 8.1., np: Windows 10 LITE by ATEAM lub Windows 8.1 Lite by Sromotnik pobierzesz stąd: http://windowsbase.pl/winnt.html

pzdr.
Jaycob_2002

O ile część pierwsza jest OK, tak część druga z dyskiem SSD i dziwnymi systemami dla niewprawnego użytkownika może być morderstwem.
PS: tą ofertą skorupy kompa z zasilaczem, MOBO i systemem to mnie rozwaliłeś, jeszcze w takiej kasie nie widziałem.


Do tego dokupić jakąś grafikę za około 100 zł.
Podobna wydajność, a SSD raczej zbędny.
Miałem okazję pracować na 8.1 lite i faktycznie szybszego systemu nie widziałem.

złożyć można, ale weź z zapisz z tyłu głowy, że używane zasilacze, dyski i karty grafcizne niekoniecznie musza posłużyć latami i bezproblemowo :wink:

Sądzisz, że komputer za 400 zł jest składany w celu posłużenia przez kilka lat? Tutaj to nie odgrywa żadnej roli. Ponieważ poszczególne podzespoły są tak tanie, że jak nawet jeden padnie po dwóch, trzech miesiącach użytkowania to nie ma wielkiej rozpaczy bo spokojnie można go wymienić na kolejny używany produkt. Długowieczność podzespołów w tego typu składakach jest na ostatnim miejscu.

Gorzej jak np. zasilacz padnie po tygodniu i pociągnie za sobą resztę sprzętu.

400 zł całego zestawu. Nowy dobry procesor nawet tyle nie kosztuje. Poza tym na używane części też są udzielane gwarancje.

Nie zawsze. A z ryzykiem wiesz, różnie bywa, jak chcesz zestaw do mega starych gier wybieraj A8 AMD, przynajmniej o padniecie karty nie beziesz się martwił, a grafika w procku wystarcza nawet do Metro 2033 - testowane :slight_smile:

Nic nie ryzykuje. Nie bawmy się w demagogię. Na YT jest wiele filmów których autorzy prezentują złożone komputery do gier za 500 zł i działają świetnie. Ryzyko usterki takiego zestawu jest minimalne. A jak pisałem nawet jeżeli się przytrafi to koszty naprawy są bardzo niewielkie. Zakładając nawet drastyczny scenariusz, że “spali” się cała jednostka -to nie są to przecież komputery za kilka tysięcy tylko za parę stówek, które można policzyć na palcach jednej ręki. Więc naprawdę nie przywiązywałbym tutaj szczególnej uwagi do awaryjności takiego zestawu.

Dla kogoś, kto nie ma tych kilku stówek, kwestia awaryjności jest na jednym z pierwszych miejsc.

Tyle w tym temacie:

Widziałeś gdzieś? Z resztą elektroniki to samo:)

Ale skoro wolisz ślepo podążać za “poradami” Youtube, Twoje prawo.
Mam nadzieję, że pamiętasz tylko, że 3 lata temu nie miałeś 3 dzieci, bo w informatyce czas też leci szybko, no i 3 lata temu pralka tez nie popsuła się. :wink:

Na Aliexpress idzie wyrwać GTX 950 (u trochę drożej pewnie wyjdzie, od 230 zł). Tylko żeby VAT nie wpadł. Różnie z tym może być. Nie wiem, czy będą mieli wysyłkę priority line.

Taniej też może udać się, wyrwać tam GTX 750 w wersji 2GB jednak, bo 1GB VRAM w grach od przynajmniej 2017-18 wzwyż się raczej skończyło.

Do tego pomysł z LGA 1150 na tym barebone z Fujitsu wcale nie jest zły.
Zarówno lepszy, jak i wydajniejszy niż Q6660 w zalinkowanym filmie DP.
Można też niższe modele i3- 41xx, bo nie ma aż takiej różnicy, i jednak dołożyć jeszcze chociaż 2GB. 6GB w niektórych grach dzisiaj to minimum, a pamięci będą działać w trybie flex.

Co się tyczy RAMu, zwłaszcza ponieważ z jego ilością nie szalejemy, SSD w tym wypadku jest też przydatne dla działania gier jako takich z powodu stronicowania, które można mieć na takim dysku, ale na które przy niektórych grach należy zarezerwować przynajmniej 10,5GB. Tu ogólnie SSD 60GB pomieści po jakimś czasie z grubsza tylko system i właśnie stronicowanie. A do tego warto wiedzieć, że nowsze gry znacznie lepiej działają w ogóle na SSD. Niemniej na obecną chwilę najlepiej jednak skupić się, by mieć, chociaż to i3, 4GB RAM, bo to najważniejsze, i choćby jakikolwiek HDD, żeby się pomieścić, a resztę można rozbudowywać z czasem.

Co się tyczy doboru używanego HDD, powinien mieć na starcie czysty SMART, i 0 przy parametrze realocated i pending. Fajnie by było też, gdyby miał nieduży przebieg. Czasami da się takie znaleźć. Przebieg też da się odczytać ze SMARTa.

Idea składania tak taniego komputera dzisiaj trąci trochę myszką. Większość tych części z wydajnością już kuleje, bywa że siadają po kilku miesiącach używania. Używane zasilacze to też loteria, bo raczej nikt nie chce się tanio pozbyć dobrego zasilacza - głównie noname. Dyski z drugiej reki to też loteria - sam kupiłem niby sprawdzony i nieśmigany, ale siadł jeszcze tego samego dnia jak do mnie przyszedł. Oddałem i kupiłem nówkę sztukę.

Gdzie w tej kwocie chcesz zmieścić system operacyjny? Wątpię byś stawiał na tym linuksa i myślał o graniu. W10 to dzisiaj wydatek w okolicach 400-500 zł - starszych systemów z pewnego źródła już nie kupisz.

Zastanów się, drogi autorze czy gra jest w ogóle warta świeczki. Do surfowania w sieci może coś tam złożysz, ale skoro stare części chcesz jeszcze obciążać grami to lepiej zainwestuj w coś świeżego na gwarancji. Teraz wydasz 400 zł, a za chwilę coś padnie i kolejna stówka -dwie na wymianę, potem kolejna i tak w kółko.

Ok. 1300zł za sam sprzęt

Oszczędzić możesz na HDD zamiast SSD, tymczasowo 4 GB pamięci czy jakiejś tańszej płycie głównej. Platforma pod rozbudowę za jakiś czas gdzie dołożysz jakieś GPU czy wymienisz procesor - Ryzeny pierwszej czy drugiej generacji już w tej chwili są śmiesznie tanie.

Nie bierz przypadkiem wolniejszych pamięci, bo tańsze. Do APU im lepsze pamięci dobierzesz, tym więcej zyskujesz na wydajności układu graficznego.

Naprawdę to nie są już czasy świetności giełd komputerowych, gdzie nowy sprzęt kosztował wielkie pieniądze i tylko używki jako-tako pozwalały na liźnięcie tej technologii. Ew. kup sobie PS3 czy XBOX 360. Można wyrwać za kilka stówek.

Jak już kupować tanio sprzęt to z głową.

Zgodnie z warunkami licencyjnymi można korzystać z systemu Windows 10 nie wprowadzając licencji mając po prostu pewne ograniczenia. Po co płacić za system ? Sam autor napisał, że potrzebuje konfiguracji do 400 zł a nie wyższej. Kupowanie systemu mija się z celem…

Co to znaczy “pewne ograniczenia”? Niby jest tego niewiele, bo widać znak wodny, monity o aktywację, nie można zmienić tapety, ale czy na pewno jest to zgodne z licencją? Śmiem wątpić. Podejście na zasadzie “bo MS tego nie zablokował” jest dla mnie słabym trochę tłumaczeniem. Poza tym w pewnym momencie bez aktualizacji niektórych sterowników nie zainstalujesz i chyba coraz częściej posłuszeństwa odmawiają aplikacje.

Zawsze można kupić licencję na allegro za 10 zł (wiem, że to nielegalne) ale lepsze to niż piracki aktywator. Ewentualnie format co 30 dni.

Wcale nie lepsze. To też piractwo tylko jak jeleń płacisz za to 10 zł…

Akurat w komputerze który skonfigurowałem zawarta jest licencją na Windows 8 z możliwością upgrade’u do 10. Za 400 zł mamy w miarę przyzwoity sprzęt z drugiej ręki oraz oryginalnego Windowsa, czego chcieć więcej…
A jeżeli mówimy o oryginalności to zawsze leciałem na takich tanich kluczach za 50-100 zł nie słuchając opinii innych ludzi i samego MS. Klucz działa, to działa, jak nie działa to nie działa. Stwierdzenie- zapłacić 10 zł jeleniowi nie tyczy się dzisiejszych czasów a czasów Windowsa XP, gdzie klucz należało zweryfikować, zły skutkował blokada, więc nie wiem o czym ty piszesz, skoro dziś wystarczy wprowadzić tani klucz (nie aktywator który może zainfekować system) i system działa. Jednak temat oryginalności i zakupu Windowsa nie jest zgodny z tym tematem. Lepiej wypowiedzieć się na forum prawnym albo w innych kategoriach.