Komputer za około 4500zł

Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem nowego komputera za około 4500 złotych, ale nie wiem czy jest to aktualnie dobry moment, bo jak wiadomo mają wyjść nowe procesory od intela coffee lake, oraz cena kart graficznych również nie jest atrakcyjna ze względu na kopaczy. Może śledzicie rynek kart i wiecie czy ceny aktualnie spadają, czy też nie? Nie znam się za bardzo na komputerach, ale czy ten zestaw się nadaje http://www.morele.net/inventory/info/BhGms2/ ? Dodatkowa kość 8 GB ramu zwiększy jego wydajność? Zastanawiam się czy dołożyć te 300 zł do drugiej kości. Proszę o pomoc w doborze odpowiedniego sprzętu.

Siema,
poczekaj cierpliwie na Jezioro Kawy


1 polubienie

Zamiast zestawu opartego o procesor AMD Ryzen,wybrałbym jednak Intela 8400.Poczytaj ten test na PPC. Co do pamięci RAM,to na początek *GB starczy,choć jak jesteś w stanie dołożyć ,to oczywiście warto.

Czytałem właśnie te testy i w nich porównują ryzena nie podkreconego, a niby z dobrym chłodzeniem da radę go zrobić na 4.0. Natomiast Intela nie da się podkręcić. Ni wiem już sam co robić. I5 8400 da się już zamawiać.

Są też przecież przetestowane wyższe modele. Ryzenowi, jak najbardziej kibicuję, ale w tym wypadku brałbym Kawę.

Również jestem za Intelem. Ryzen to pierwsze spoko procesory AMD od lat, no ale jednak jeśli do grania to nadal Intel lepszy.

1 polubienie

Dodatkowo można kupić używanego Intela (znacznie taniej) i jednocześnie jest wydajniej w grach, ale to pewnie się zmieni w czasie.

jakoś większe zaufanie mam co do nowych części i sam trochę bałbym się składać. Co sądzicie o tym http://www.morele.net/inventory/info/AXvagW/ ? Ramu dałem 16 GB, ale zastanawiam się czy nie wziąć teraz 8, a za jakiś czas dokupić drugie 8 bo trochę ponad budżet wychodzi. Co do chłodzenia to sam wiatrak lepszy nie da rady go wychłodzić, bo z radiatorem wychodzi trochę drożej? Zasilacz nie jest za duży?

Obudowa Zalaman Z3 (bo 3 wentylatory w zestawie).