Komputer zacina mi się podczas instalacji

Witam komputer podczas instalacji gier które zajmują więcej gb np call of duty war zone tak naprawde działa tylko przycisk reset

Wymień komputer, problem zniknie. Ewentualnie podaj specyfikację, to pomyślimy co w nim nie tak. :wink:
Na wstępie stawiam, że masz jakieś stary (martwy prawie) dysk HDD do wymiany. Zrób HDTune + wykres prędkości, najlepiej z poziomu livecd, jeżeli masz. :wink:

Jakiego masz blaszka? Też obstawiam, że HDD już kaput powoli.

albo po prostu nie widział nigdy defragmentacji :slight_smile:

Komuter ma może 3 lata
Procesor Intel(R) Core™ i5-7600K CPU @ 3.80GHz, 3801 Mhz, 4 Core
NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
8GB Ramu
dyski to ADATA SU650 i TOSHIBA HDWD110 problem pojawia się na przy instalacji na jednym i drugim HDD kupiłem miesiąc temu :expressionless:


O to chodziło? jestem troche zielony :woozy_face:

Jeszcze dane z zakładki Health obu dysków.


A jeszcze zapomniałem o najważniejszym podczas instalacji ram strasznie zaczyna szaleć włączona jest sama instalacja a ram jest wykorzystywany maksymalnie aż w końcu się zwiesza

Ram może zajmować mało masz, dyski wyglądają na zdrowe. Gry oryginalne, si? Bo może jakieś zawirusowane czy pirackie…

Gry oryginalne przykład to cod war zone

nie no ale słuchaj kiedy włączam instalacje to zajmuje gdzieś około 5,5 gb ramu natomiast cały czas rośnie 5,6 5,7 5,8 i tak do do końca aż zaczyna się zacinać i całkiem go wywala

A nie usuwałeś np. swap, czy nie bawiłeś się rozmiarem pliku wymiany? 8 GB to mało… :wink: Jak nie, to chyba trzeba by memtest robić.

nie nic takiego nie robiłem jak zrobić ten memtest?

Raczej przy problemach z ramem wykrzaczyłoby do bluescreena. Możesz puścić na noc ale raczej powinien być ok. Dla memtestu musisz zrobić bootowalny rescue cd i puścić memtest na noc np. ultimate boot cs
https://www.ultimatebootcd.com/
do nagrania na usb możesz użyć rufusa
https://rufus.ie/pl/