Komputer


(Pawelpdg12) #1

witam chcialbym kupic pod koniec czerwca komputer o takiej konfiguracji:

procesor AMD Phenom II X4 955 Black Edition C3

płyta główna: ASRock M3A770DE

pamieć ram GoodRam 2x2GB 1600MHz

karta graficzna MSI Radeon HD5770 1GB

dysk Samsung 500GB 16MB Cache F3

napęd Samsung SH-223C SATA

zasilacz OCZ ModXStream Pro 500W

chlodzenie Zalman CNPS 10X Flex + SilentiumPC Zephyr

Obudowa jakas tania

wiec moje pytanie jest takie radeon HD5770 jak i plyta główna obsluguje CrossFire wiec czy np za pol roku muglbym

do mojej karty dodac 2 taka samą przy tym zasilaczu? czy moze zasilacz jest za slaby albo złej marki?

albo moze któryś z podzespołów jest za slaby? ten procesor da sie podkrecic do 3.8ghz

w przyszlosci zamierzam dodac 4gb ramu.

z gory dzieki


(Kris Pal) #2

płyta lipa,lepiej coś takiego http://www.skapiec.pl/site/cat/13/comp/ ... Dgod22_8Eg a zasilacz http://www.ceneo.pl/;004+socz~~M600 bez obaw pójdą 2x5770


(patrx95) #3

Na stronach amd pisało że HD5770 pociągnie na PSU 400+, a z CF 475+ więc raczej nie musisz wymieniać zasilacza na inny :wink:


(Mutant5) #4

Płytka podana wyżej jest rzeczywiście lepsza, ale asrock też bardzo dobry.

2x5770 pójdą na 450 watach także nie widze sensu pchania się w 600, ta 500 wystarczy.


(Pawelpdg12) #5

Teraz patrzylem na necie i pisza ze 2x radeon HD 5770 ma jakies mikroprzepiecia czy cos i ze zamiast dokupic drugiego HD5770 to lepiej jest go sprzedac i kupic lepsza karte niz pakowac sie w crossfire


(patrx95) #6

Też słyszałem o przepięciach w CF pomiędzy kartami HD5xxx ale to zależy bardziej od płyty gł. niż grafy.


(Pawelpdg12) #7

to ta płyta ASRock wystarczy do 1 karty graficznej ? bo nie mam za bardzo duzo kasy


(Kris Pal) #8

tak ale pomyślałeś o całej reszcie /dyski, wentyle,procek ok 125w,overclocking,ramy.te podzespoły potrzebują prądu :stuck_out_tongue:

-- Dodane 01.06.2010 (Wt) 20:33 --

ja na twoim miejscu wziął bym grafike seri 4870 lub 4890 i kupił lepsza płyte główną ,co prawda brak d11 ale ,zyskasz o wiele więcej :smiley:


(Macjabko) #9

No to w końcu wystarczy czy nie? Bo przymierzam się do złożenia sobie BARDZO podobnego sprzętu, ta sama zasiłka, i jestem ciekaw czy w przyszłości bym uciągnął 2x 5770 w CF i jeszcze 4gb ramu (4 teraz +4 kiedyś tam.. xD)


(Kris Pal) #10

wm. od 600watt start ,mniej bym nie brał bo po ....pózniej znowu zasiłke wymieniać.


(Monczkin) #11

pawelkrk0 , nazwij proszę temat konkretnie. Inaczej wyciągnę konsekwencje. Przeczytaj proszę ten temat.

viewtopic.php?f=16&t=394978


(Mad Duck) #12

Taa bo AMD liczyło te 400W na obsługę samej karty graficznej... :expressionless: Te 500W od OCZ sobie poradzą z 2xHD5770. Zastanów się, czy nie lepiej byłoby wziąć teraz 4870, który jest tańszy i trochę wydajniejszy od 5770 a za te pół roku go sprzedać, dołożyć kaskę którą chciałeś wydać na drugiego HD5770 i kupić coś mocnego, ale pojedynczego :wink:


(Gural7) #13

Dokładnie ,tutaj na stronie są podane pobory mocy poszczególnych kart w/w http://www.guru3d.com/article/radeon-hd ... iew-test/3 ,500 W starczy spokojnie do Crossfire HD 5770 :slight_smile: .