Komputery nie widzą się po podłączeniu do routera

Mam dwa komputery. Pierwszy stacjonarny z Windowsem 10 2004 os build 19041.331, drugi to stary komputer na którym zainstalowałem Freenas 11.3 U3.2. Wszystko to podłączyłem do routera TP-Link TL-WR841ND v9 z zainstalowanym firmwarem DD-WRT v24-sp2 (06/01/15) std. Do portu WAN routera jest podłączony kabel z modemu dostawcy internetu, on udostępnia także internet po wifi oraz po kablu do komputera z windowsem. Adres routera jest ustawiony jako 192.168.1.1. Router pełni rolę serwera DHCP. W windowsie ustawiłem stałe IP: 192.168.1.114, Freenas ma static IP: 192.168.1.148. Ustawiłem na obu komputerach gateway na adres routera i oba komputery się nie widzą. Po pominięciu routera i spięciu obu kompów bezpośrednio kablem ethernet wszystko działa bez problemu. Niestety jestem trochę zielony jeśli chodzi o sieci kompuetrowe i nie mam pojęcia co może być problemem w tym przypadku. Przy pingowaniu serwera NAS wyskakuje tylko komunikat: Destination Host unreachable. Po zalogowaniu do routera oba komputery są widoczne. Oba komputery bez problemu pingują router. Próbowałem wyłączania firewalla i nic to nie dało.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł proszę o pomoc.
Pozdrawiam

Ta sama grupa robocza??

Na komputerze w windowsie jest grupa nazwana WORKGROUP, jak spreawdzić we freenasie jaka jest grupa robocza lub jak ją ustawić?

Podłączyłem komputery bezpośrednio, żeby połączyć się z panelem freenasa, włączyłem obsługę udostępniania SMB i tam w ustawieniach widniała grupa robocza ta sama co na komputerze czyli WORKGROUP. Niestety nic to nie dało :confused:

Skoro komputer z Windows i FreeNAS masz w tej samej podsieci to routing nie zachodzi i fakt, że oba urządzenia pingują router nic nie znaczy.

Jak masz podłączone te komputery? Do portów LAN routera? Jeśli tak to upewnij się, że są w tym samym VLANie.

BTW. skoro zawęziłeś pulę adresów dla DHCP to adresy statyczne przyznawaj spoza niej żeby uniknąć konfliktów.