Komputronik - Pierwsze zakupy

Witam mam problem zamówiłem w sobotę dość drogi komputer (części z usługą montażu) i w sobotę od razu za niego zapłaciłem mam potwierdzenie przelewu (zapłaciłem przez internet przelewy24 w komputroniku) była to dość spora kwota więc od razu napisałem na maila do komputronik czy pieniążki doszły oni na to “Niestety nie otrzymaliśmy potwierdzenia wpłaty z systemu” przelew wysłałem w sobotę wieczorem, czy jest możliwość żeby jeszcze nie dostali owego potwierdzenia ?. To pierwsze moje zakupy w tym sklepie więc pytam was :smiley:

Już wiesz, nie rób przelewów w soboty i niedziele. Najcześciej takie coś wisi do poniedziałku. Bo tak mają banki a dodatkowo ktosia tam w komputronik musi potwierdzić wpływ.

Najczęściej 1-3 dni robocze.

Co do wysyłki, to oni z lekka kłamią, bo dostaje się np komunikat rano, że przekazano do wysyłki, a tak naprawde wyślą około 15-16 :slight_smile: bo tak mają ustawioną firmę kurierską.

 

Swego czasu coś u nich kupowałem, przelew w czwartek a towar dostałem w srodę następnego tygodnia, jak zadzwoniłem we wtorek to tylko usłyszałem panienkę powtarzająca w kółko, że przesyłka przekazana do wysyłki.

 

 

Nigdy nie kupię tam już nic płacac z góry :stuck_out_tongue:

to prawda,nie robi sie przelewów w weekendy,ale nie martw sie wszystko bedzie ok,mase rzeczy kupowałem w komputroniku i nigdy nie było problemu

zadzwoniłem do przelewy24 i powiedzieli mi iż oni też nie otrzymali wpłaty podałem im z potwierdzenia przelewu id sprawdzili i mają status jeszcze nie zrealizowana jednak mi pieniądze z konta pobrało i to dość duże, płatnośći przy odbiorze nie mogłem wybrać ponieważ to była kwota powyżej tej maksymalnej z płatnością przy odbiorze… Wyslałem im potwierdzenie przelewu mają to sprawdzić ale skoro od soboty do dziś ich nie otrzymali to gdzie się podziały te pieniądze …

Zadzwoń jeszcze do banku z którego robiłeś przelew.

Banki jak nie dasz ekstra kasy za szybkość mają to daleko i głeboko.

 

Tu możesz popatrzeć jak leca sesje i jak się dostosować aby żyć z nimi bez stresu: http://www.money.pl/banki/elixir/

Licz się z tym, że tylko w dni pracujące. To nie Allegro czy Visa.

 

Przykład z życia.

Pekao S.A. —> MBank - 48h

Peako S.A. <—> PKO BP 10 min

 

A tu parodia

Pekao S.A. —> Barclays (5h), a w drugą stronę 15 min :stuck_out_tongue:

 

 

Najlepsze było jak w jakimś banku chciałem zrobić komus wpłate, aby miał przed 12:00 poinformowano mnie, że musi być to zrobione przed 8:30. OK Ale bank otwierają o 9:00 :stuck_out_tongue: A nastepna sesja po 13:00.

przelew z weekendu bank musi przekazać do odbiorcy  (tj. w Twoim przypadku przelewy24 do końca dzisiejszego dnia)

 

Po pierwsze: standardowe krajowe przelewy międzybankowe są realizowane za pomocą systemu elixir Krajowej Izby Rozliczeniowej ( http://www.banki.kir.pl/elixir/system-elixir/ ), który ma ściśle określone czasy sesji i w dodatku działa tylko w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku.

Po drugie: zgodnie z obowiązującą aktualnie Ustawą o usługach płatniczych z 2011 roku przelew zlecony przez klienta musi być zaksięgowany na rachunku odbiorcy najpóźniej w kolejnym dniu roboczym.

Po trzecie: każdy bank ma swoje czasy sesji (zarówno dla przelewów wychodzących jak i przychodzących) jednak zgodnie z w/w Ustawą obecnie musi przyjmować przelewy z wszystkich trzech sesji elixir w każdym dniu roboczym.

 

W związku z powyższym nie ma możliwości aby krajowy przelew złotówkowy dotarł do banku odbiorcy dopiero po 48 godzinach (chyba, że po drodze nie było innego dnia roboczego).

okej teraz mam potwierdzenie i od banku i od przelewy24, że sprzedający otrzymał wpłatę lecz komputronik ma teraz jakieś problemy i dalej nie otrzymali potwierdzenia wpłaty z systemu ja jednak mam w razie czego Potwierdzenie i z banku i z przelewy24 twierdzą, że przelew jest już u nich żadnych błędów w przelewie także nie było ponieważ potwierdził to sam dział obsługi z komputronik jednak nie wiedzą czemu nie ma kasy, juto mają mi dać znać co jest grane.

 

To wytłumacz to:

O ile umiem liczyć to 5-3 = 2 ?

Odbiegamy nieco od tematu ale ok.

W tym przykładzie akurat nie ma co tłumaczyć - o ile był to standardowy przelew krajowy to taka sytuacja nie powinna mieć miejsca chyba, że zlecenie było złożone w formie papierowej (być może błędnie założyłem, że mówimy o przelewie elektronicznym).

 

Dzięki wszystkim za wypowiedzi “potwierdzenie z systemu” otrzymali dziś pare min temu niby wszystko ok i sprzęt wysyłają w przyszłym tygodniu. Także wielkie dzięki wszystkim za pomoc!! :slight_smile: Temat do zamknięcia. :slight_smile:

@Wredotka

czy przelew był w PLN lub EURO?

PLN

I nie jest to odosobnione bo od kilku lat robię taki sam przelew. A czasem dostaję od strony Millennium. Praktycznie odbywa się to tak samo.

I nie jest to zlecenie stałe czy forma papierowa w banku. Bo takie formy mogą skutkować opóżnieniami.

 

Mnie to akurat nie przeszkadza.

W takim razie przelew musi wychodzić w godzinach popołudniowych/ wieczornych. Generalna zasada w UE (wynikająca z dyrektywy PSD - u nas wskazane UUP) mówi, że co do zasady płatności w euro albo w walucie państwa członkowskiego powinny być na rachunku odbiorcy następnego dnia roboczego (tzw. t+1). Natomiast przewidziano kilka wyjątków od tej zasady - jeden to płatności w dni wolne (np. weekendy) a drugi to prawo dostawcy usług płatniczych do ustalenia takiego nieprzekraczalnego terminu “pod koniec dnia roboczego”, po którym wszelkie otrzymane zlecenia płatnicze uznaje się za otrzymane następnego dnia roboczego ( a więc de facto t+2 jak przelew był np. o 23:55). Banki i firmy typu przelewy24 tutaj żadnej łaski nie robią.