Komputronik reklamacja, DHL ubezpieczenie przesyłki

W regulaminie komputronik jest napisane:

Na stronie DHL zamowkuriera.dhl.com.pl wypełniam formularz i w Wybór usługi przewozowej -> Dostępne usługi dodatkowe mam Ubezpieczenie przesyłki , jaką kwotę powinienem tam wpisać? W jednej paczce wysyłam dysk twardy a w drugiej pendriva. Skontaktowałem się z konsultantem na stronie komputronik i odesłał mnie do DHL, a DHL do komputronika…

W podstawowej przesyłce masz ubezpieczenie do 500zł więc powinno wystarczyć. Przynajmniej ja tak mam ale nie wiem czy to nie jest standard przy podpisanej umowie.

Ja robię zawsze tak: wartość przedmiotu + 50% tej wartości za straty moralne :wink:

tylko jedna uwaga (mam nadzieję, że się przyda):

w temacie piszesz o reklamacji w treści postu o gwarancji. to dwie różne rzeczy! by nie przynudzać to w skrócie:

  • gwarancja to odpowiedzialność producenta, gwarancja legalna (potocznie reklamacja) to odpowiedzialność sprzedawcy - zupełnie różne reżimy prawne.

  • powinieneś rozważyć, który wybrać. czy skorzystać z karty gwarancyjnej (w przypadku gwarancji) czy też “paragonu” (tzw. reklamacja)

  • konsekwencją wyboru którejś z form jest między innymi to, że w przypadku tzw. reklamacji dostarczasz sprzęt do sprzedawcy w taki sposób w jaki chcesz! w przypadku gwarancji sprzedawca jest pośrednikiem pomiędzy tobą a producentem. po drugie sprawdź w karcie gwarancyjnej terminy naprawy, mogą być one nieokreślone (np. najszybszy możliwy termin - np.u Noki tak jest). w przypadku “reklamacji” mamy do czynienia z terminami kodeksu cywilnego, które mogą być krótsze, a więc korzystniejsze dla ciebie.