Komunikat "Reboot and select proper..." przy włączaniu kompa

(Wie Koz) #1

Witam z góry zaznaczę, że jestem zupełnie "zielony" jeżeli chodzi o komputery i informatykę:confused:

Dzisiaj lekko uderzyłem kolanem w laptopa po czym zresetował się i przy ponownym uruchomieniu pojawił się komunikat:

"Reboot and select proper boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press a key"

Nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć:confused: Czy wystarczą jakies zmiany w BIOSI-e, czy bez serwisu się nie obędzie...

ASUS A73E

CPU IP B950, 2,1GHz

Win. 7

Nie wiem jakie szczegóły były by jeszcze przydatne i jak je znaleźć...

z góry dzięki za chęć pomocy, pozdrawiam - wodnik.

(mrFreeze) #2

Masz coś z bootowaniem. Pierwsze co podejrzewam pendrive podpięty lub płyta w napędzie. Jak nie pomoże to ustawienie w biosie kolejności bootowania pierwsze HDD.

(Dimatheus) #3

Przeniesione z działu System operacyjny Windows 7.

(Wie Koz) #4

Płyty, ani żadnego napędu nie było podpiętego. Ku mojemu zdumieniu włączył się przed chwilą bez żadnych ingerencji z mojej strony…Od rana nic się nie dawało jednak zrobić. Nie jestem optymistą i myslę, że już wkrótce będę musiał do Was wrócić z tym samym problemem:/ W razie czego załączę screeny z BIOSu by było mi łatwiej, gdy będziecie radzili co i gdzie zmienić:)

Tymczasem dzięki i pozdrawiam

(mrFreeze) #5

Jak już jesteś w systemie daj lepiej screena z HDTune z zakładki Health może coś w dyskiem?

http://www.hdtune.com/files/hdtunepro_550_trial.exe

(Wie Koz) #6

Jednak dalej są problemy, ale co jakiś czas udaje się uruchomić system…

@Troszeczkę duży ten screen wyszedł…ale chyba wychodzi, że z dyskiem nie tak źle, czy się może mylę?

http://pics.tinypic.pl/i/00466/ka9ke4xgzb4z.png

_________________________________________________________________________________________________

Proszę zapoznać się z regulaminem, a szczególnie z fragmentem dotyczącym maksymalnych wymiarów grafik wklejanych do posta.

(Dimatheus) #7

Hej,