Komunikator kompatybilny z MS Lync / Exchange


(drunkula) #1

Czołem,


(Veers) #2

Lync to nie tylko komunikator, ale cała platforma. Z tego co się orientuję, nie ma żadnego zamiennika, a to co jest dostępne jako konkurencja (Asterisk), wymaga wdrożenia całej infrastruktury PBX bo otrzymać ewentualnie funkcjonalności o których piszesz.

Mamy Lynca w firmie już 2 lata, i nie zaobserwowałem żadnych problemów. Piszesz że macie Exchange - rozumiem że własny serwer - i problemy właśnie z nim moim zdaniem są tu problemem, objawiającym się zarówno w Lyncu jak i Oultooku.


(drunkula) #3

Tak, własny serwer, Nie, to nie problem z serwerem Exchange - właśnie zmieniłem laptopa, na poprzednim było ok, w domu jest ok. Office wszędzie taki sam - 2013. Reszta zespołu korzysta z 2013 (ta sama instalka) albo 2010 bezproblemowo. Z korpo nie słchac narzekań.

 

Jak pisałem - nie potrzebuję alternatywy dla całej platformy, jedynie komunikatora tekstowego. Nawet zapisywanie archiwum średnio mi potrzebne.


(Veers) #4

Zaś ja ci właśnie napisałem, że aby użyć rozwiązania alternatywnego, musiałbyś wdrożyć inna platformę. Jedyny znany mi komunikator zgodny z Lync to ... Skype, ale to wymaga zmian w konfiguracji zarówno Exchange jak i serwera Lync. Reasumując: wątpię byś znalazł rozwiązanie jakiego szukasz, i moim zdaniem powinieneś raczej zgłosić swój problem do działu IT - skoro wcześniej działało, to powinni zrobić tak, żeby działało i teraz.


(drunkula) #5

Co to to nie - helpdesk jest w indiach, niekompetentny i nie do zrozumienia w komunikacji.

Skype (klient) odpada - specjalnie z niego uciekłem na wtw. :wink: Poza tym zmiany w serverach Exchange i Lync odpadają - za duze korpo.

Wcześniej nie działało, od samej instalacji systemu (laptopa dostałem wyczyszczonego) - działało i działa na innych boxach. Anyway - dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.


(Veers) #6

To może choć opisz dokładnie na jakim sprzęcie i czym się objawiają problemy z Lync ? Szczególnie opis tego "wykrzaczania". Opis sprzętu jest o tyle ważny, że być może wystarczy wyłączyć w Office sprzętowe przyśpieszanie grafiki ?


(drunkula) #7

Więc tak...

Dell vostro 3550 (i7, 8GB ram), Win 7 HP 64-bit

 

  • zarówno w Outlook jak i w Lync nie działa przewijanie okien kólkiem myszy - treśc się nie przesuwa, pasek przewijania tak samo

  • rozpoczęcie pisania wiadomości (w obu) powoduje "unieruchomienie" onka - wpisuję kilka znaków, a potem w oknie nic się nie zmienia: w lync nie przychodzą nowe wiadomości, w outlook nie widzę co piszę chociaz wszystko co pisałem zapisuje się przy zamknięciu okna w drafts (ale edycja ponownie nie jest mozliwa).

  • Lyc po prostu informuje, ze aplikacja zostanie zamkięta i daje do wyboru ubicie, ubicie i ponowne uruchomienie.


(Veers) #8

Życie składa się z samych pierdółek ... Nie używasz przypadkiem też myszy logitecha?


(drunkula) #9

Owszem, ale akurat przewijanie kółkiem tak samo nie działało na przewodowej myszy noName/targus/touchpadzie.


(Veers) #10

Masz zainstalowane oprogramowanie SetPoint Logitecha ? Jeśli tak - zamknij je i sprawdź.


(drunkula) #11

Póki działa po wyłączeniu akceleracji, to nie będę nic zmieniał :wink: