Komunikaty o błędach kodu stanu i HTTP Gdy próbujesz dotrzeć do internetowej witryny Microsoft OEM otrzymasz komunikat o błędzie, przeczytaj poniższe uwagi, aby dowiedzieć się dlaczego taki błąd mógł wystąpić. Jeśli nie pomoże Ci to w rozwiązaniu problemu, skorzystaj z formularza poczty zwrotnej i przekaż nam informacje o napotkanych trudnościach. My ze swej strony zrobimy wszystko, aby jak najszybciej wyeliminować problem. Po wysłaniu zapytania do serwera IIS możesz otrzymać komunikat o błędzie HTTP z dołączonym kodem stanu. HTTP (Hypertext Transport Protocol) definiuje kody stanu i frazy objaśniające, które serwery HTTP, takie jak Internet Information Server, są w stanie przekazać klientowi. Kody stanu zwracane są przez serwer w odpowiedzi na zapytanie. Trzycyfrowy kod potwierdza próbę zrozumienia zapytania i udzielenia na nie odpowiedzi. Fraza objaśniająca podaje natomiast krótki opis kodu stanu. W poniższej tabeli ujęte są cyfrowe kody stanu, używane przez Internet Information Server. Najczęściej spotykane kody błędów są wyróżnione kolorem czerwonym. Kody stanu HTTP, frazy objaśniające i ich znaczenie Kod stanu Fraza objaśniająca Znaczenie 301 Moved permanently [Przeniesiony na stałe] Zasoby, których dotyczy zapytanie, mają na stałe przypisany nowy adres URL. Każde odwołanie się do tych zasobów wymaga użycia nowego URL. 302 Moved temporarily [Przeniesiony tymczasowo] Zasoby, których dotyczy zapytanie, znajdują się chwilowo pod innym adresem URL. Ponieważ nawet tymczasowy adres jest nieraz zmieniany, w dalszych zapytaniach powinieneś stale korzystać z opcji ‘Request-URI2’. 304 Not modified [bez zmian] Jeśli na zapytanie GET z warunkiem ‘If-Modified-Since’ uzyskasz dostęp do zasobów witryny, ale interesujący Cię dokument nie był zmieniany od czasu podanego w polu warunku, serwer odpowie tym właśnie kodem, ale nie udostępni dokumentu (nie prześle Ci ‘Entity-Body’). W polach nagłówka odpowiedzi powinny znaleźć się informacje istotne tylko dla menedżerów pamięci ‘cache’ i takie, które mogły ulec zmianie niezależnie od daty podanej w polu ‘Last-Modified’ [Ostatnio zmodyfikowane]. Przykładami takich pól nagłówka są: Date, Server i Expires [‘Data’, ‘Serwer’ i ‘Termin wygaśnięcia’]. 400 Bad request [błędne zapytanie] Zapytanie mogło nie być zrozumiane np. z powodu błędnej składni. 401 Unauthorised [brak upoważnienia] Zapytanie wymaga identyfikacji użytkownika. 403 Forbidden [Zabroniony] Serwer zrozumiał zapytanie, ale odmawia udzielenia odpowiedzi z nieokreślonych powodów. Identyfikacja użytkownika nic tu nie pomoże i nie należy powtarzać zapytania. Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem naszej witryny, prawie zawsze możesz uniknąć tego błędu przez dodanie “s” do adresu URL — httpshttp://oem.microsoft.com/ 404 Not found [Nie znaleziono] Serwer nie znalazł nic, co by pasowało do zapytania (Request-URI). W takim przypadku serwer nie poinformuje, czy warunek jest tylko czasowy czy permanentny. Błąd ten występuje zwykle z powodu przeniesienia pliku lub z uwagi na mylnie podaną ścieżkę dostępu do pliku. Jeśli po kliknęciu na odsyłaczu do naszej witryny otrzymasz komunikat o takim błędzie, będzie to oznaczało, że poszukiwany plik nie jest aktualnie dostępny. Powiadom nas o tym, a my poprawimy ścieżkę tak, że będziesz miał dostęp do danego pliku. 500 Internal server error [Wewnętrzny błąd serwera] Serwer znalazł się w sytuacji, która uniemożliwia mu udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Jest to internetowy odpowiednik sygnału zajętości — może się on pojawić w sytuacji, gdy serwer jest zbyt zajęty lub gdy przeciążona jest internetowa bramka, przez którą starasz się do nas dotrzeć. Jedynym wyjściem z takiej sytuacji jest odczekanie kilku minut i ponowienie prób połączenia się z nami. 501 Not implemented [Nie zaimplementowano] Serwer nie jest przystosowany do spełnienia związanych z zapytaniem funkcji. 502 Bad gateway [Niewłaściwa bramka] Przy próbie odpowiedzi na zapytanie serwer otrzymał niepoprawną odpowiedź z bramki lub z serwera nadrzędnego.