Siemanko Niech ktoś z drogich użytkowników oceni stan,bo niepokoi mnie zapis z HD Tune a mianowicie
(01) raw read error rate, gdzie w rubryce Data jest 3
czy jest to norma i czy jest to powód do reklamacji ?
z góry wielkie dzięki
Siemanko Niech ktoś z drogich użytkowników oceni stan,bo niepokoi mnie zapis z HD Tune a mianowicie
(01) raw read error rate, gdzie w rubryce Data jest 3
czy jest to norma i czy jest to powód do reklamacji ?
z góry wielkie dzięki
Wrzuć jeszcze scren z programu SSD-Z, zakładka smart.
Albo przekłamanie, albo coś tam się dzieje powoli - patrz na zielone punkty smart z SSD-Z, te pozycje są ważne.
Sprawność w/g programu 98 %.
Zobacz, może jest firmowe narzędzie i sprawdź co ono wykaże.
Ale raczej ta pozycja 01 nie jest podstawą do reklamacji?
A coś się dzieje z kompem?
Dyska ma ponad 2 lata,kiedyś był szybszy
sprawdziłem dysk tak dla kontroli i zaniepokoił mnie właśnie
(01) raw read error rate
ze względu na to iż to dysk ssd
a nie znam się za bardzo na dyskach więc dla mnie to wydawało się niepokojące
strata szybkości i i ten (01) raw read error rate
@Edit : Pobrałem i zainstalowałem Crucial Storage Executive zaktualizowałem firmware i bez zmian jak było tak jest
W całkowicie sprawnym dysku parametr powinien wynosić 0
Ale osobiście tym błędem nie przejmowałbym się, o ile parametr nie rośnie. Błędy odczytu / zapisu na niektórych dyskach zdarzają się wielokrotnie częściej i są zapisywane w SMART, za to dane zgromadzone na takim dysku mają się dobrze. Kondycje dysku najlepiej sprawdzać właśnie narzędziem producenta, część parametrów jest specyficzna dla producenta (widać to np. w HD Tune).
Co do wydajności, to że SSD traci parametry to norma. Zależy to w dużym stopniu od jakości kontrolera i zapełnienia dysku, ale z reguły pełną wydajność przywraca tylko wyczyszczenie i zresetowanie komórek całego dysku narzędziem producenta.
Najlepiej mieć około połowy wolnego miejsca.