Konfiguracja konta gazeta.pl w Outlook Express

Mam problem z konfiguracją konta w Outlook Exprees :frowning:

Przy sprawdzaniu poczty wyskakuje mi taki błąd:

Serwer zwrócił błąd. Konto: 'gazeta.pl', Serwer: 'imap.gmail.com', Protokół: POP3, Odpowiedź serwera: '* OK Gimap ready for requests from 79.185.11.102 g11if2123191gve.0', Port: 993, Zabezpieczenie (SSL): Tak, Błąd serwera: 0x800CCC90, Numer błędu: 0x800CCC90

POP3: imap.gmail.com | port: 465

SMTP: smtp.gmail.com | port: 993

Uwierzytelnianie mam włączone.

:idea: :?:

Imap? A skąd taki adres? Na stronie Gazety tak jest?

Jak skonfigurować program pocztowy do obsługi POP3?


Dla zachowania obsługi konta Gazeta.pl z wykorzystaniem POP3 niezbędne jest aktywowanie obsługi w nowej skrzynce oraz zmiana ustawień programu pocztowego. Aby aktywować POP w nowej skrzynce należy:

- pierwszego logowania do nowej poczty dokonać przez stronę http://poczta.gazeta.pl

- po zalogowaniu do nowej poczty i przechodząc do opcji Ustawienia w zakładce Przekazywanie i POP/IMAP włączyć obsługę POP dla wszystkich wiadomości lub tylko dla poczty otrzymanej od tego momentu


Przy konfigurowaniu programu pocztowego należy:

- dla poczty przychodzącej wpisać adres serwera: pop.gmail.com , port: 995 oraz aktywować opcję bezpiecznego połączenia (SSL)

- dla poczty wychodzącej wpisać adres serwera: smtp.gmail.com , port: 465 oraz aktywować opcję bezpiecznego połączenia (SSL) i opcję wymaganego uwierzytelniania serwera

- w polu użytkownik/adres email wpisać pełny adres pocztowy w Gazeta.pl (np. login@gazeta.pl)

- w polu hasło wpisać hasło do konta w Gazeta.pl


Bardziej szczegółowy opis znajdziesz w instrukcji konfiguracji najpopularniejszych programów pocztowych.

Według tego zrobiłem tak jak pisze i dalej mam błąd:

Zalogowanie na serwerze przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła jest niemożliwe. Konto: 'gazeta.pl', Serwer: 'pop.gmail.com', Protokół: POP3, Odpowiedź serwera: '-ERR not supported i4pf3695870nfh.0', Port: 995, Zabezpieczenie (SSL): Tak, Błąd serwera: 0x800CCC90, Numer błędu: 0x800CCC18

a ten imap to wyczytałem już jakiś czas temu jak próbowałem rozwiązać ten problem :frowning:

  1. Nie wiem, czy masz prawidłowo skonfigurowane konto. Musisz sam sprawdzić.

  2. W Gazeta.pl było tak, że po zmianie systemu poczty i przy prawidłowej konfiguracji w programie pocztowym u jednych konta działały, a u innych nie. Może ten problem jeszcze jest aktualny i się załapałeś do tej drugiej grupy.

Właśnie przed tą “zmianą poczty” było wszystko ok w Outlook Express a teraz po zmianie muszę wchodzić na pocztę przez przeglądarkę.

Proponuję usunąć konfigurację z OE, zrobić od nowa zgodnie z instrukcją. A jak nie pomoże, to uderzać do Gazety na forum albo do pomocy technicznej (nawet bezpłatny numer telefonu chyba mają).

Udało się !!

Od nowa skonfigurowałem. Musiałem odznaczyć opcje “Logowanie przy użyciu bezpiecznego uwierzytelniania hasła” i w opcjach zaawansowanych zaznaczyć przy SMTP i POP3 opcję “Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)