Witam! Kupiłem routera i wiem, że muszę go skonfigurować, aby móc z nim połączyć laptopa. Niestety, nie mogę wejść na stronę “192.168.1.1”, gdyż wyświetla mi się komunikat:
"Przerwane połączenie
Połączenie z serwerem zostało zresetowane podczas wczytywania strony.
Połączenie sieciowe zostało przerwane podczas negocjacji. Spróbuj ponownie."
Przekopałem pół internetu i nie mogę znaleźć przyczyny tego problemu.
Byłbym zobowiązany, gdyby ktoś spróbował mi pomóc - proszę tylko o pisanie “prostym” językiem, bo nie jestem obeznany w te klocki.
Aby dostać się pod ten adres router musi być podłączony do laptopa najpierw kablem sieciowym z wtyczkami Ethernet (podobne do telefonicznych, tylko większe). Oczywiście karta sieciowa przewodowa w laptopie musi być włączona i aktywna. Jeśli był kupiony nowy nie powinno być problemu, jeśli używany - trzeba go zresetować (przywrócić domyślne ustawienia).
Dopiero po skonfigurowaniu routera przez kabel, możliwe będzie skonfigurowanie sieci bezprzewodowej.
Nie rozumiem… Komputer PC, z którego piszę, łączy się z netem dzięki routerowi… Przełożyłem ten kabel sieciowy z PC do laptopa, ale laptop go nie odnajduje…
Prosiłbym jaśniej, jeśli można (i jeśli się dobrze zrozumieliśmy)…
Na poczatek zacznic od przywrocenia ustawien domyslnych - przay stopce powinna byc mala dziurka z opisem reset. Trzeba cos ciekiego w nia wlozyc i przytrzymac ok. 8 sekund. Pozniej zgodnie z instrukcja lub w oparciu o konfigurator na plycie bedziesz mogl wszystko skonfigurowac bez specjalnego kombinowania - podepnij go tak jak dziala na chwile obecna.
Poczytaj - Konkretne tematy… ze zwróceniem szczególnej uwagi na pierwszy post. Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty - proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.
Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.
Spróbuj https://192.168.1.1 lub https://192.168.0.1 ten router ma taki bajer. Można ustawić mu, że możliwe jest tylko połączenie szyfrowane z panalem administracyjnym.
Mi to zadziałało. Jeśli nie to twardy reset:
proszę przytrzymać przycisk reset znajdujący się z tyłu urządzenia przez 30 sekund
następnie proszę wypiąć kabel zasilający trzymając cały czas przycisk reset przez kolejne 30 sekund
następnie proszę puścić przycisk reset i pozostawić urządzenie bez prądu przez około 5 minut
po tym czasie włączamy urządzenie do prądu
następnie proszę ponownie skonfigurować urządzenie.
Taką instrukcję twardego resetu dostałem od supportu Liksysa