Konfiguracja netu w Samsung Ativ S


(Przemo78) #1

Mam problem z netem w Samsung Ativ S.

 

Wykupiłem na próbę w Orange net 1GB, zasięg jest ok, ale netu nie ma.

Konfigurowałem zgodnie z konfiguracją z orange

  1. Wybierz USTAWIENIA , a następnie APN
  2. Jako AKTYWNY APN wybietrz Orange
  3. Jeśli nie mozesz znaleść Orange  to wybierz EDYTUJ APN
  4. Skasuj wszytkie istniejące konfiguracje, a nastepnie naciśniej DODAJ (+)
  5. Jako NAZWA APN ustaw Orange Internet
  6. Jako KATEGORIA PROFILU ustaw INTERNET (ZAWSZE WŁĄCZONY)
  7. Jako APN ustaw internet
  8. Jako TYP UWIERZYTELINANIA wybierz PAP
  9. Jako NAZWA UZYTKOWNIKA wpisz internet
  10. Jako HASŁO wpisz internet
  11. Jako TYP IP ustaw IPv4
  12. Naciśnij GOTOWE

i nic.

 

Byłem w salonie orange i nie mogli mi pomóc. Wgoogle nic nie znalazłem.

Czy ktoś z własnego doświadczenia wie jak skonfigurować net w ativ s, bo skończyły mi się pomysły.


(Kliczek Maciej) #2

Dziwne. Raczej robisz wszystko dobrze. P.S.: Nie ma możliwości wysłania konfiguracji z Orange bezpośrednio na telefon? Mnie takie wiadomości SMS przychodzą od razu po zmianie karty SIM w Plusie.


(sosen86) #3

Transmisję danych masz włączoną w ustawieniach telefonu? Druga sprawa to starter - jeśli jest to nowy starter to warto zadzwonić na *500 i ustawić parametry języka zgodnie z instrukcją jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. 


(Przemo78) #4

Tak mam włączoną opcję przesyłania danych i przy ogranoczonym WiFi też mam użyj przesyłania danych.

Zasięg jest wręcz idealny, wszystko powinno działać a nie działa.

Ja już nawet podejrzewam, że to Oragne blokuje, aby tylko zainkasować należność, ale nie dać możliwości przesyłu danych.


(sosen86) #5

Ustawienia >>>> sieć komórkowa >>>> transmisja danych <<< tutaj masz tę opcję włączoną? Wykonałeś połączenie na *500? Masz możliwość sprawdzić kartę w innym telefonie?


(Przemo78) #6

tak opcje mam aktywne.

 

Tylko nie rozumiem co mam zrobić dzwoniąc na *500 - mam połączyć się z konsultantem i co?

 

Wybiorę się do innego salonu, bo ativ s bez netu to tylko komórka z lepszym aparatem.


(sosen86) #7

Nie połączysz się z konsultantem. To jest automatyczne biuro obsługi. Jeśli kupujesz nowy starter to powinieneś zadzwonić pod ten numer i postępować zgodnie z instrukcją lektora. Tam będzie m.in. prośba o wybranie języka komunikatów itp. Jeśli to nie pomoże to ewentualnie pozostaje sprawdzenie karty w innym telefonie. Jeśli w innym będzie to samo to warto zadzwonić do BOK (*100 z numeru Orange lub 510100100 z każdej innej siec). Będą mogli to sprawdzić. 


(Przemo78) #8

Dziękisosen86 za Twoje wysiłki, ale nic z tego.

Jednak w weekend wybiorę się do innego salonu.

 

*500 nie ma żadnych ustawień.

Fakt miałem zwykłą kartę SIM (12 lat jeszcze Idea), po zakupie telefonu musiałem wyrobić nową micro sim. Może coś trzeba aktywować, aby był net.

Nie rozumiem jak takie proste rzeczy mogą być tak skomplikowane?


(sosen86) #9

Na *500 jest tylko wybór języka itp jeśli nic takiego nie było to znaczy że już to było wybrane. Jeśli w innym telefonie na tej karcie też nie działa net to wtedy najlepiej zadzwonić do BOK (*100 - 1,50 za całość połączenia) lub napisać tutaj https://www.facebook.com/orangepolska/app_206395626162243 Będzie szybciej niż chodzenie do salonu. Sprawdzą Ci czy po stronie usług jest wszystko OK.


(Przemo78) #10

Dziękisosen86 za Facebooka - net DZIAŁA !!

 

Napisałem do Orange na FB i dostałem szybką odpowiedź.

 

Okazało się, że na karcie mam założoną jakąś blokadę. Na moim koncie orange.pl nic takiego nie było, abym mógł coś włączyć czy wyłączyć. Dziwne, że w salonie nie sprawdzili dokładnie.

 

Pani z Facebooka Orange zajęła się tym problemem i net już działa.

 

Gdyby nie Twoja pomoc i tej pani z Orange dalej mógłbym sobie ustawiać APNy i inne cuda niewidy bez skutku.


(sosen86) #11

No i super :slight_smile: