Nagle, z dnia na dzień, mam problem z odbieraniem poczty Home programem Outlook 365. Mam zablokowany port 110. Sprawdzałem Telnet. Nic nie daje wyłącznie antywirusa KASPERSKY oraz Defendera. Dodawałem reguły do obu i nic to nie zmieniło. Pomocy.
Wyłączyłem połączenie sieciowe i podłączyłem przez telefon.
Działa.
Teraz pytanie dodatkowe:
Jak sprawdzić w jaki sposób ruter blokuje port?
Skąd wytrzasnąłeś port 110?
https://youtu.be/7RksUIYNkjc?t=41 .
Masz prywatną pocztę w home[dot]pl od niedawna i nie umiesz skonfigurować czy używasz od jakiegoś czasu i nagle wystąpiły problemy?
Office365?
https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-poczty-w-microsoft-outlook-2019-office-365 .
IMAP jest po 143 (mail.post.pl) (usernane: np. mwaldek)
SMTP jest po 587 (STARTTLS) smtp.post.pl - Normal password (np. mwaldek)
Chyba z POP3 bez szyfrowania?
Firmowa, POP3, bez szyfrowania jest na 110 i od lat tak było. Nic nie zmieniałem i od wczoraj mam zablokowany port 110.
Pytanie: Jak odblokować port 110 lub znaleść winowajcę.
Firmowa, POP3, bez szyfrowania jest na 110 i od lat tak było. Nic nie zmieniałem i od wczoraj mam zablokowany port 110.
Jeśli dobrze kojarzę, home.pl, nazwa.pl, domeny.pl miały wyłączyć obsługę niezabezpieczonej poczty. I tak zamiast portu 110 pojawi się port 995 z szyfrowaniem SSL/TLS.
Ale to tylko teoria. Spróbuj sie połączyć za pomocą połączenia szyfrowanego.
POP3: 995
SMTP: 465
Szyfrowanie trzeba mieć wykupione, dlatego mogę łączyć tylko przez port 110. I pytanie o port 110.
Z ciekawości, czemu nie IMAP?
Może nie lubi braku kopii na żądanie. IMAP zazwyczaj zasysa nagłówki i tekst (więc problem z załącznikami/grafikami jak net padnie przed otwarciem).
Bo na serwerze nie mam nawet ułamka miejsca ile zajmuje mi skrzynka i nie mogę być zależny od kaprysów serwerów.
- Wyłączyłeś na parę minut router?
- Może twój provider internetu zablokował port 110, bo wykrył wrogi ruch na tym porcie?
- Skombinuj router na 1 dzień i sprawdź czy działa - wtedy już będziesz wiedział kto lub co jest winne.
W poniedziałek zadziałało. Mógł to być problem z ruterem. Dzięki za próby pomocy.
Ten temat został automatycznie zamknięty 180 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.