Konfiguracja programu pocztowego - poczta home.pl [port 110]

Nagle, z dnia na dzień, mam problem z odbieraniem poczty Home programem Outlook 365. Mam zablokowany port 110. Sprawdzałem Telnet. Nic nie daje wyłącznie antywirusa KASPERSKY oraz Defendera. Dodawałem reguły do obu i nic to nie zmieniło. Pomocy.

Wyłączyłem połączenie sieciowe i podłączyłem przez telefon.
Działa.
Teraz pytanie dodatkowe:
Jak sprawdzić w jaki sposób ruter blokuje port?

Skąd wytrzasnąłeś port 110?

https://youtu.be/7RksUIYNkjc?t=41 .

Masz prywatną pocztę w home[dot]pl od niedawna i nie umiesz skonfigurować czy używasz od jakiegoś czasu i nagle wystąpiły problemy?

Office365?
https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/konfiguracja-poczty-w-microsoft-outlook-2019-office-365 .

IMAP jest po 143 (mail.post.pl) (usernane: np. mwaldek)

SMTP jest po 587 (STARTTLS) smtp.post.pl - Normal password (np. mwaldek)

Chyba z POP3 bez szyfrowania?

Firmowa, POP3, bez szyfrowania jest na 110 i od lat tak było. Nic nie zmieniałem i od wczoraj mam zablokowany port 110.

Pytanie: Jak odblokować port 110 lub znaleść winowajcę.

Firmowa, POP3, bez szyfrowania jest na 110 i od lat tak było. Nic nie zmieniałem i od wczoraj mam zablokowany port 110.

Jeśli dobrze kojarzę, home.pl, nazwa.pl, domeny.pl miały wyłączyć obsługę niezabezpieczonej poczty. I tak zamiast portu 110 pojawi się port 995 z szyfrowaniem SSL/TLS.
Ale to tylko teoria. Spróbuj sie połączyć za pomocą połączenia szyfrowanego.
POP3: 995
SMTP: 465

1 polubienie

Szyfrowanie trzeba mieć wykupione, dlatego mogę łączyć tylko przez port 110. I pytanie o port 110.

Z ciekawości, czemu nie IMAP?

Może nie lubi braku kopii na żądanie. IMAP zazwyczaj zasysa nagłówki i tekst (więc problem z załącznikami/grafikami jak net padnie przed otwarciem).

Bo na serwerze nie mam nawet ułamka miejsca ile zajmuje mi skrzynka i nie mogę być zależny od kaprysów serwerów.

  1. Wyłączyłeś na parę minut router?
  2. Może twój provider internetu zablokował port 110, bo wykrył wrogi ruch na tym porcie?
  3. Skombinuj router na 1 dzień i sprawdź czy działa - wtedy już będziesz wiedział kto lub co jest winne.

W poniedziałek zadziałało. Mógł to być problem z ruterem. Dzięki za próby pomocy.

Ten temat został automatycznie zamknięty 180 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.