Konfiguracja Routera


(Piotr Szymanski) #1

Witam!!

Dnia któregoś tam maja przy zakupie usługi Era Internet Stacjonarny zakupiłem router Topcom Webr@cer 8001. Problem polegał na tym, że po prawidłowym skonfigurowaniu routeru, lampka ADSL ciągle się mrygała na zielono. Nie była to winna lini, bo na speedtouch internet bardzo szybko się łączył. Zaniosłem do punktu sprzedaży sieci Era, przyjęto go na gwarancję.

Wczoraj odebrałem go od Ery. Na papierku jest napisane, że został on wymieniony na nowy. Instaluje go i ... to samo.

Co jest?? Ja go źle konfiguruje czy coś?? Zamieszczę zdjęcie konfiguracji routeru (nazwę użytkownika i hasło skasowałem na potrzeby zrzutu): http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e0ebf.html . Aha proszę nie mówić, że mam źle ustwione PPPo...., ponieważ ustawiłem już chyba chyba wszystkie takie opcje.

Dzięki za odpowiedzi


(Rmika) #2

obawiam się, że będziesz musiał jeszcze raz iść z tym do serwisu...


(Piotrszym12) #3

Witam!!

Problem został rozwiązany (??). Otóż ten router synchronizuje się z linią w 1,5 h (już nawet livebox był lepszy) !!

Druga rzecz jest taka, że sprawdziłem na speedtest.net parametry łącza i pingi mam 388ms (przy speedtouch 23ms) oraz upload zmniejszył się dwukrotnie w porównaniu do speedtoucha. Co z takim fantem zrobić ??

Dzięki za odpowiedzi


(Rmika) #4

o tutaj jest artykuł o tym routerze

a pozatym 1,5 h to jest niedopuszczalny czas... do serwisu... =D>


(Piotrszym12) #5

Wiem, czytałem ten artykuł i chce się go najszybciej chce się go pozbyć.

A czy nie mogę żądać od Ery, aby mi zwróciła kasę, czy będe tak latał co dwa tygodnie do nich (bo babka mi powiedziała, że gdybym zwrócił to bym rozwiązał umowę. A jak to jest z tym naszym prawem??)

Dzięki za odpowiedzi

W dniu 23.06.2008 , o godzinie 8:51 został dopisany post przez szyman12

Teraz znowu mam problem z konfiguracją sieci Wi-fi (wiem, że mam jechać do serwisu, ale to dopiero w następnym tygodniu). Otóż konfiguruje w tym Topcomie WI-FI, laptop znajduje sieć, loguje się do niej i .. net niełączy (zasięg doskonały). Co może być przyczyną??


(Rmika) #6

PRZYCZYNA ROUTER


(Piotrszym12) #7

A czy to, że tak długo się synchronizuje linia, mogą być słabe parametry linii (ktoś mi tak powiedział, że to dużo prawdopodobne)??

Moje parametry linii (dla opcji 2mb):

Tłumienie :

Bliski koniec : 38.0 (dB)

Odległy koniec : 17.0 (dB)

Sygnał/Szum :

Bliski koniec : 30 (dB)

Odległy koniec : 23 (dB)

Chyba nie są aż tak bardzo złe??

Dzięki za odpowiedzi.


(Rmika) #8

Granice są mniej więcej takie... (tlumienie<50dB, S/N<6dB, dla DSL tlumienie<40dB) w wiekszosci wypadkow odleglosc nie moze byc wieksza niz ~5km (tak mówią) ale standart to ok 8 km dla ADSL...