Konfiguracja routerów TP-LINK pod netie!

Witam. Na wstępie chciałbym powiedzieć, że w konfigurowaniu routerów jestem zupełnie zielony i proszę o szczegółową pomoc. Chciałbym, aby internet (netia 6mb na kablach TP) działał na dwóch routerch bez, żadnego podziału łacza. Moje routery TP-Link TD-W8901G (który musi być podłączony do linii telefonicznej) TP-Link TD-W8960N. Jeżeli czegoś istotnego nie napisałem proszę mnie poinformować to postaram się jak najszybciej odpisac. Z góry dzięki za pomoc.

Cześć. Chciałbym się dowiedzieć po co Ci dwa routery?

Ponieważ mam duży dom i w jednym miejscu dzieli gruba ściana, która nie przepuszcza sygnału z routera a potrzebuje miec internet w całym domu.

Dwóch routerów do jednej linii telefonicznej nie podłączysz. Możesz zrobić jedynie tak, że ten drugi router będzie pracował jako switch, tzn. oba routery możesz połączyć kablem sieciowym (do tego potrzebny Ci będzie kabel krosowany), na drugim routerze wyłączasz serwer DHCP, adresy IP będziesz pobierał z pierwszego routera, podłączasz komputery do drugiego routera i to wszystko.

A mógłbym prosić kogoś o konfiguracje jednego i drugiego routera z czego TD-W8960N bedzie podlaczony kablem krosowanym. Z góry dzieki za pomoc :slight_smile:

No to już Ci napisałem, podłączasz kablem krosowanym oba routery portami LAN do LAN, na jednym z routerów wyłączasz serwer DHCP. Serwer DHCP powinien być włączony tylko na jednym routerze, proponuję wyłączyć go na drugim TP-Link TD-W8960N, niech robi tylko jako switch, tak będzie wygodniej. Komputery podłączasz do TP-Link TD-W8960N albo kablem, albo przez Wifi i to wszystko, nic więcej robić nie trzeba.

Co do konfiguracji TP-Link TD-W8901G, tutaj masz opisane jak skonfigurować router :arrow: podstawowa-konfiguracja-domowego-routera-t439247.html masz tam również odnośniki do parametrów konfiguracji między innymi dla Netii. Tam są też opisane ustawienia, dotyczące serwera DHCP. Miłej lektury :wink: