Konfiguracja sieci domowej dla graczy

Dzień dobry, piszę gdyż potrzebuję „wyższej” wiedzy na temat skonfigurowania sieci domowej do poprawnego działania gier sieciowych, które do poprawnego działania wykorzystują połączenie typu P2P (np. GTA5, DST).

Mam w domu dwa komputery (k1,k2) których właściciele chętnie korzystają z tych gier w tym samym czasie.
Przykładowe scenariusze:

  1. GTA5 - 3 osoby grają na wspólnej sesji: k1,k2 i komputer z zewnętrznej sieci (kZ). Z tego co wyczytałem gra odbywa się na połączeniu P2P i serwerem jest pierwszy komputer w sesji (w tym wypadku zazwyczaj kZ).
    W tym scenariuszu: k1 i kZ grają komfortowo, k2 często ma lagi.
  2. DST - te same osoby, z tym, że k1 stanowi serwer. k2 działa bez problemów, kZ ma lagi.

Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób poprawnie otworzyć, przekierować porty dla poszczególnych tytułów, by wszyscy grali komfortowo.

Przy DST testowo dałem przekierowanie DMZ do k1 i wtedy wszystko pięknie działało, jednak wystawienie komputera non-stop nie jest dobrym pomysłem. Zastanawiałem się nad przekierowaniem portów, ale te mogę zrobić tylko do jednego z komputerów, a zależy mi na otwarciu ruchu w taki sposób, by k1 i k2 miały te same zasady sieciowe.

Wygląd sieci:

Internet Orange <> Ruter Orange (FunBox6) <> Ruter Asus (RT-AX86U) <> k1, k2 i inne urządzenia sieciowe.

Zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić połączenia DMZ z rutera orange do Asus-a, a z niego nie zrobić odpowiedniego przekierowania portów do kolejnego rutera, do którego byłby połączony k1 i k2. Na nowym dodatkowym ruterze nie byłoby żadnej filtracji ruchu, bo tym zajmowałby się ruter wyżej (Asus). Jednak nie wiem czy nie jest to strzelanie armatą do muchy.

Czy jest ktoś w stanie opisać/podpowiedzieć jakie ustawienia powiewem w tej sytuacji wykorzystać?

Pozdrawiam wszystkich