Dzień dobry, piszę gdyż potrzebuję „wyższej” wiedzy na temat skonfigurowania sieci domowej do poprawnego działania gier sieciowych, które do poprawnego działania wykorzystują połączenie typu P2P (np. GTA5, DST).
Mam w domu dwa komputery (k1,k2) których właściciele chętnie korzystają z tych gier w tym samym czasie.
Przykładowe scenariusze:
- GTA5 - 3 osoby grają na wspólnej sesji: k1,k2 i komputer z zewnętrznej sieci (kZ). Z tego co wyczytałem gra odbywa się na połączeniu P2P i serwerem jest pierwszy komputer w sesji (w tym wypadku zazwyczaj kZ).
W tym scenariuszu: k1 i kZ grają komfortowo, k2 często ma lagi. - DST - te same osoby, z tym, że k1 stanowi serwer. k2 działa bez problemów, kZ ma lagi.
Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób poprawnie otworzyć, przekierować porty dla poszczególnych tytułów, by wszyscy grali komfortowo.
Przy DST testowo dałem przekierowanie DMZ do k1 i wtedy wszystko pięknie działało, jednak wystawienie komputera non-stop nie jest dobrym pomysłem. Zastanawiałem się nad przekierowaniem portów, ale te mogę zrobić tylko do jednego z komputerów, a zależy mi na otwarciu ruchu w taki sposób, by k1 i k2 miały te same zasady sieciowe.
Wygląd sieci:
Internet Orange <> Ruter Orange (FunBox6) <> Ruter Asus (RT-AX86U) <> k1, k2 i inne urządzenia sieciowe.
Zacząłem się zastanawiać czy nie zrobić połączenia DMZ z rutera orange do Asus-a, a z niego nie zrobić odpowiedniego przekierowania portów do kolejnego rutera, do którego byłby połączony k1 i k2. Na nowym dodatkowym ruterze nie byłoby żadnej filtracji ruchu, bo tym zajmowałby się ruter wyżej (Asus). Jednak nie wiem czy nie jest to strzelanie armatą do muchy.
Czy jest ktoś w stanie opisać/podpowiedzieć jakie ustawienia powiewem w tej sytuacji wykorzystać?
Pozdrawiam wszystkich