Konfiguracja TP-LINK WR-543G z CISCO EPC3010

Witam mam pewien problem z konfiguracją Routerka TP-LINK WR-543G. Może zacznę od początku.

Mam w mieszkaniu podłączony internet z kablówki przez urządzenie CISCO EPC3010, z tego urządzenia kabelkiem sieciowym odbieram internet w komputerze stacjonarnym.

Jednak potrzebuję podłączyć więcej urządzeń do internetu (Xbox, smartfon, i dwa laptopy), kolega dał mi mało używany Router TP-LINK WR-543G.

Moje pytania może od początku (gdyż nie znam się zbyt dobrze na budowaniu sieci):

1.czy kabel z CISCO do TP-LINKA podpiąć pod gniazdo WAN czy jedno z 4 gniazd LAN ?

2.czy TP-LINK podczas szybkiej konfiguracji mam ustawić tryb (są tylko dwa dostępne) AP ROUTER czy AP CLIENT ROUTER?

3.później TP-LINK pyta mnie czy czy ustawienie WAN zrobić na DYNAMIC IP czy STATIC IP?

4.kolega mówił mi coś jeszcze że muszę zrobić klon MAC Adresu, ale to chyba nie jest potrzebne gdyż CISCO cały czas będzie podłączone ?

Jeżeli chodzi o ustawienie WI-FI w późniejszym etapie to wiem jak to zrobić, ogólnie na początek chciałbym ustawić żeby CISCO dawał internet do TP-LINK następnie ten po kablu internet do komputera (obojętnie jakiego: stacjonarka lub laptop)

Z góry dziękuje za pomoc

Pytanie pierwsze jest proste, odpowiedź brzmi pod WAN. Drugie pytanie, zdecydowanie AP ROUTER.Trzecie pytanie, analogicznie jak jest w komputerze który dotychczas działał, zapewne DYNAMIC IP. Czwarte pytanie o klon MAC Adresu, na pewno nie zaszkodzi wręcz pomoże, po skończonej pracy wyłącz na kilka sekund CISCO EPC3010 i włącz. Powinno działać.

Pod WAN, bo potrzebujesz stworzyć dwie sieci. Jeśli podłączysz pod LAN, to router będzie działał tylko jako przełącznik i w tym przypadku tylko jeden komputer będzie mógł korzystać z internetu, bo masz tylko jeden adres IP.