Konfiguracja WiFI na Linux (WPA, TKIP, certyfikat)

Jestem studentem PK i w związku z tym chciałbym pod Linuksem(Arch) skonfigurować dostęp do sieci eduroam. Posiadam dwa pliki (certyfikat PK (.cer), i klucz prywatny (.p12), login i hasło). Pod Windows 7 bez problemu udało mi się skofigurować sieć, a pod Linuksem długo kombinuję i nic z tego nie wychodzi. Dodam że używam NetworkManager-a.

Na wszelki przypadek, wrzucam tutaj profil WiFi z  Windows-a.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Spróbuj wicd + któraś z tych paczek z aur:

aur -Ss eduroam
aur/wicd-eduroam 2-1 (41)
    Eduroam (DFN-CERT) template for Wicd network manager
aur/wicd-eduroam-fct 20131005-1 (0)
    wicd-eduroam for the FCT-UNL (pt) should work for most PEAP/MSCHAPV2 too
aur/wicd-eduroam-rub 20120508-3 (3)
    wicd-eduroam for the Ruhr-Universität Bochum (RUB)
aur/wicd-eduroam-uu 1-2 (1)
    Wicd template for the eduroam network as used in the University of Utrecht (configured using PEAP with MSCHAPV2). Also confirmed for a number of other educational institutes, check package
    comments. Based on oredakore's wicd-eduroam package.

To są “szablony” do wicd do konfiguracji eduroam, niestety nie wiem jak dokładnie się ich używa, bo nie korzystam z tego, ale musisz popróbować bo na pewno jakoś się da.

Próbowałeś korzystać z CAT :arrow: https://cat.eduroam.org/

Według tego co tu jest napisane http://www.eduroam.pl/index.php?page=cat_user&lang=pl jest to aplikacja ułatwiająca konfigurcję sieci, dla systemu Linux dostępne jako skrypt powłoki Bash z aplikacją napisaną w Pythonie.

@dragonn

Tak próbowałem, choć nie ze wszystkimi szablonami.

@roobal

Nie ma tam na liście Politechniki Krakowskiej

PK dostarcza instrukcję konfiguracji WiFi dla różnych systemów…

Krótko: musisz skonwertować certyfikat do innego formatu poleceniem:

openssl pkcs12 -in Nazwisko_Imie.p12 -out Nazwisko_Imie.pem