Konflikt adresów IP... jak to naprawić?

Witam… mam Neostradę 1MB z Liveboxem podzieloną na dwa komputery. Kilka dni temu pojawił mi się windowsowy komunikat o Konflikcie adresów IP… po stronach w necie mogę chodzić ale Utorrent kompletnie nie ściąga. Wszystko było w porządku do momentu gdy sformatowałem dyski i zainstalowałem u siebie i u brata jeszcze raz system. Po przeinstalowaniu systemu właśnie ten komunikat się pojawił. Nie znam się na sieciach za bardzo i nie wiem jak to naprawić. Mam dwa komputery stacjonarne a na kazdym jest XP SP2… jeden komputer komputer łączy sie z internetem przez adapter USB WiFi (brata) a drugi przez kabel ethernet (mój) mam jakąś kartę sieciową TRENDnet TE100-PCIWN pożyczoną od kolegi która zawsze u mnie działała… Nie wiem czy to ma jakiś związek ale skonfigurowałem sieć żeby można było korzystać z drukarki na każdym komputerze i udostępniać pliki… może tam coś namieszałem… tego nie wiem

Niech mi ktoś podpowie co mam zrobić :slight_smile: jeśli można to prosiłbym o instrukcje krok po kroku. Z góry dziękuję za pomoc

Jeśli występuje konflikt IP znaczy że twój komputer i brata mają ten sam adres IP. Sprawdź we właściwościach połączenia czy nie masz przypadkiem wybranej opcji wpisania IP ręcznie jesli tak to ustaw na automatyczne pobranie adresu.

(panel sterowania :arrow: połączenia sieciowe :arrow: połączenie lokalne (PPM) właściwości :arrow: protokół TCP/IP(właściwości) :arrow: 2 zakładka

jest ustawione na automatyczne… dokładnie tak jest :

pierwszazakadkagp6.jpg

To zmień na ręcznie i przyporzadkuj każdemu komputerowi inne IP.

Np. 10.0.0.1 to twój

A brata 10.0.0.2

gdzie to dokładnie się ustawia ?

Na pierwszym screnie zaznaczasz “Uzyj następującego adresu IP” i wpisujesz W Adres IP np. 10.0.0.1 i u swojego brata robisz prawie to samo ale końcówka IP ma byc inna np. 10.0.0.2

Maska podsieci: 255.0.0.0

przed chwila tak zrobiłem i internet w ogóle przestał działać :confused:

niech mi ktoś pomoże !!

Chyba raczej 255.255.255.0