Konto w PKO BP a ważność dowodu osobistego

Nie ufam ludziom pracującym na infolinii więc zanim zadzwonię do obsługi klienta zapytam się o wasze doświadczenia w tej sprawie.
27 stycznia kończy mi się ważność dowodu osobistego. Nowy mogę dostać najpóźniej 12 lutego. Gdy loguję się na konto banku wyświetla mi się taka informacja: “wkrótce twój dowód straci ważność aby w pełni korzystać z iPKO zaktualizuj swoje dane”. Chodzi o to abym podał nowy numer dowodu osobistego. I teraz pytanie co się stanie jeżeli numer nowego dowodu będę mógł podać dopiero 12 lutego. Czy przez ten czas po 27 stycznia kiedy dowód straci swoją ważność będę mógł swobodnie płacić kartą bankomatową, robić wypłaty za jej pomocą z bankomatów, opłacać online przelewami rachunki? Czy też będę miał to wszystko zablokowane do momentu aż nie zaktualizuję danych osobowych o nowy numer dowodu?
Macie jakieś doświadczenia w tej kwestii?

1 polubienie

Mam od 3 lat nowy dowod. W Pko widnieje stary. Co miesiac mam notke ze zablokuja operacje internetowe. Ale jakos do tej pory wszystko dziala.
Taka jazda bez trzymanki az zablokuja.

1 polubienie

To dlaczego nie zmienisz numeru z nowego dowodu żeby ci się to nie wyświetlało? Ja nie mogę bo nie mam jeszcze nowego numeru ale skoro masz nowy dowód od 3 lat to na co czekasz? :smiley:

Nie po drodze mi do odzialu a internetowo nie udaje sie. Pobiera mi kod z karty by potwierdzic zmiane ale i tak ciagle jest stary numer. Znieczulilem sie i tyle. Jak zablokuja bede mial powod by do nich isc…a nie po drodze.

A to ciekawe. Mam nadzieję, że nie będę miał problemów z podmianą numeru online bo też nie lubię odwiedzać placówek bankowych tak samo jak chodzić do lekarza. :wink:

" Zapytany o procedury związane z utratą ważności dokumentów tożsamości największy detalista w kraju – PKO BP podał, że nie blokuje rachunku klienta w momencie wygaśnięcia ważności dowodu osobistego. Klienci cały czas więc mogą wykonywać np. przelewy w serwisie transakcyjnym, bo w wypadku bankowości internetowej, nie są identyfikowani na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość. – Jednak gdyby klient chciał wypłacić pieniądze w oddziale, nie mógłby tego zrobić na podstawie nieważnego dowodu. Zostałby poproszony o przedstawienie innego ważnego dokumentu ze zdjęciem (np. paszportu) oraz złożenie odpowiedniego oświadczenia – napisało biuro prasowe PKO BP. "

1 polubienie

Tak.
Nic się nie stanie.
Jedynym Opss jest to, że nie będziesz mógł realizować w banku tych usług które wymagają autoryzacji poprzez pokazanie dowodu osobistego.

No to super. To przeżyję. Ale braku płatności kartą czy wykonania przelewów opłacając rachunki to byłby problem. Dzięki za odpowiedzi. :slight_smile:

Jeśli nie korzystasz z usług weryfikacji tożsamości to raczej nic się nie stanie.

Na infolinii powiedziano mi coś takiego:
“Standardowo nie blokujemy możliwości korzystania z bankowości elektronicznej oraz płatności kartą z powodu utraty ważności dowodu.”
Tak więc to na czym najbardziej mi zależy nie jest blokowane.