Kopia systemu czy legalna?

Witam mam Windowsa XP Home Edition OEM czy moge zrobić sobie kopie i jej używać zamiast orginału. Proszę o jasną odpowiedz poniewarz nie znam się tak na prawie. Z góry dziękjue. :cry:

Aż tak często jej używasz?

JA bym sugerował zadzwonić na infolinię do MS i po prostu zapytać. Chyba najlepiej u źródła…

mozesz sobie zrobić kopie a orginalną płytke schować w sejfie :stuck_out_tongue:

ale tą kopie możesz używać tylko ty na swoim komputerze

ja wszystkie progsy mam skopiowane a orginały mam schowane

to microsoft wykryje tą kopie jako legalną??

Jeśli zrobisz obraz i będziesz korzystał z niej tak jak z legalnej (czyt. tylko na swoim komputerze) to wszystko będzie ok.

Prawo dopuszcza stworzenie jednej kopii dla własnego użytku.

Złączono Posta : 14.10.2006 (Sob) 14:13

BTW. Dodam tylko iż sam MS poleca instalację XP z SP2.

A żeby tak zrobić trzeba stworzyć tak jakby kopie windowsa.

Wszystko jest więc legalnie.

ok wielkie dzięki.

Owszem, ale wg MS kopią bezpieczeństwa jest zainstalowany na kompie system (tak przynajmniej było).

Więc w myśl tego obraz partycji systemowej na CD lub DVD będzie w pełni legalny

ojej ludzie systemie XP HOME OEM jest licencja i należy ją przeczytać co mówi a mówi :

1.6 Kopia zapasowa. LICENCJOBIORCA MOŻE 

SPORZĄDZIĆ JEDNĄ KOPIĘ ZAPASOWĄ 

OPROGRAMOWANIA. LICENCJOBIORCA MOŻE 

SPORZĄDZIĆ JEDNĄ (1) KOPIĘ ZAPASOWĄ, KTÓRA 

MOŻE BYĆ UŻYWANA JEDYNIE W CELACH 

ARCHIWIZACJI I DO PONOWNEGO INSTALOWANIA 

OPROGRAMOWANIA NA KOMPUTERZE. Z WYJĄTKIEM 

WYRAŹNYCH POSTANOWIEŃ NINIEJSZEJ UMOWY 

LICENCYJNEJ I PRZEPISÓW PRAWA MIEJSCOWEGO, 

LICENCJOBIORCA NIE MOŻE KOPIOWAĆ 

OPROGRAMOWANIA ANI TOWARZYSZĄCYCH MU 

MATERIAŁÓW DRUKOWANYCH. LICENCJOBIORCA NIE 

MOŻE WYPOŻYCZAĆ, WYDZIERŻAWIAĆ, 

WYNAJMOWAĆ ANI W INNY SPOSÓB PRZEKAZYWAĆ 

INNEMU UŻYTKOWNIKOWI DYSKÓW CD I KOPII 

ZAPASOWEJ OPROGRAMOWANIA.

więc mamy prawo zrobić jedną

kopie bezpieczeństwa