Skrypt VBA chciałbym wykorzystać do tworzenia wyceny na podstawie cennika.
Co jakiś czas od producenta dostaję cennik z nowymi warunkami handlowymi.
Na podstawie tego aktualnego cennika Styczeń.xls -posiada on 10 arkuszy , chciałbym stworzyć nowy skoroszyt lub arkusz na wybrane pozycje z tych arkuszy.
Ten cennik zawsze ma wolną kolumnę A . Chciałbym po wpisaniu ilości w kolumnie A , cały wiersz został przeniesiony z wpisaną ilością
Ogromnie prosze o pomoc nie wiem w jaki sposób do tego się zabrać.
Poniżej podstawowe makro, które myślę pozwoli Ci zacząć:
Sub kopiujWiersze()
'wylaczanie przeliczania i auktualniania ekranu, zeby makro dzialalo szybciej'
Application.Calculation = xlCalculationManual
Application.ScreenUpdating = False
'----------------------------------------------------------------------------'
Dim arkusz, nowy As Worksheet
Dim i, k, j As Integer
i = 1
k = 0
j = 1
'petla po wszystkich arkuszach'
For Each arkusz In ActiveWorkbook.Sheets
i = 1
'za pierwszym razem dodaj nowy arkusz'
If k = 0 Then
Set nowy = Sheets.Add
nowy.Name = "Arkusz" & Sheets.Count
k = k + 1
End If
'przechodz po wierszach az kolumna B jest pusta'
Do While arkusz.Range("B" & i).Value <> ""
'jezeli kolumna A nie jest pusta to skopiuj ja do nowego arkusza, stworzone wczesniej'
If arkusz.Range("A" & i).Value <> "" Then
arkusz.Rows(i).copy Destination:=nowy.Rows(j)
j = j + 1 'numeracja wierszy w nowym arkuszu'
End If
i = i + 1
Loop
Next
'wlaczanie przeliczania i uaktualniania ekranu'
Application.Calculation = xlCalculationAutomatic
Application.ScreenUpdating = True
'-----------------------------------------------'
End Sub