Kredyt hipoteczny a doradca

Czy może ktoś z was opisać doświadczenia z doradzca kredytowym odnośnie hipoteki? Bo pytając znajomych, każdy mówi że to złodzieje.

Chodzi mi konkretnie, jaka jest jest jego rola? Idzie na stronę banku i wprowadza moje dane do kalkulatora? Bo to se sam mogę zrobić.

Zastanawiam się po prostu, czy lepiej samemu ogarnąć to (nie znam się, ale to nie problem by się nauczyć) czy jednak skorzystać z doradcy kredytowego.

Idziesz do kilku większych banków, prosisz o przygotowanie oferty, porównujesz je na spokojnie w domu, z najlepszą idziesz do swojego banku i pytasz czy ją przebiją, albo zrobią porównywalną i tyle. Nie wierzę, że taki doradca wynegocjuje coś więcej, ale wszyscy których znam radzili sobie sami, wiec to tylko moje podejrzenia.

Zawsze możesz po swoich negocjacjach zgłosić się jeszcze do takiego doradcy i sprawdzić czy obniży koszty.

1 polubienie

Popieram w 100% wypowiedź @anon741072 .
Myśmy z żoną sami załatwiali takie rzeczy. Wbrew pozorom nie jest to takie straszne. Ważne by porównywać kredyt na tych samych warunkach np. 20 lat, raty stałe/malejące, kwota np 300k. I tak naprawdę wszystko ładnie widać :slight_smile:

Najlepiej samemu poszukać. Podstawowym celem doradcy jest dostanie prowizji od banku z którym podpisujesz umowę. Nie znaczy, to że całkowicie wpuści cię w maliny, ale pewnie samemu znajdziesz coś lepszego.
Poszukaj też w mniej znanych bankach. Swego czasu wzięliśmy bardzo korzystny kredyt hipoteczny w banku spółdzielczym (BPS).

Nic nie szkodzi jednak żeby działać dwutorowo. Weź oferty od doradcy i jednocześnie sam poszukaj. Dodatkowa zaleta jest taka, że ci wytłumaczy jak to wszystko działa i jakie są zmienne, jeśli masz wątpliwości.