Ksiązka do PHP

Witam, pewnie wiele bło takich tematów, ale nie chce ich odkopywać, zmieniają się czasy, struktury, trendy, więc wole zapytać.

Jestem Studentem informatyki, mam problem z programowaniem, chce zabrać się za to tak bardzo poważnie, usiąść i na spokojnie zacząć “jakoś” programować, postanowiłem, że język na jaki padnie to PHP i MySQL, i chce zakupić sobie 2 książki, myślicie, że jak na początkującego te książki będą odpowiednie aby zacząć przygodę z programowaniem ?

Książki :

PHP i MySQL - Tworzenie stron WWW, Vademecum Profesjonalisty wyd 3 i 4.

http://helion.pl/ksiazki/php5-praktyczn … php5pk.htm ta jest dobra :wink: w księgarni za ok 50zł :).

Dobrze, dzięki, a nie zadałem jednego głównego pytania czy warto uczyć się języka PHP ?

Język to tylko narzędzie. Zmienić język to nie jest duży problem. Grunt to umiejętność rozwiązywania problemów. PHP uczy złych nawyków, moim zdaniem lepszym wyborem na pierwszy język byłaby Java czy C# lub C…

Właśnie zastanawiałem się pomiędzy Java a PHP, a do javy polecicie jakieś książki ?

Na początek z programowaniem Head First Java (wydanie 2). Od podstaw ale bez przynudzania. Dobrze tłumaczy obiektowość i podstawy niskopoziomowych mechanizmów JVM.

Gorąco polecam tę książkę:

http://helion.pl/ksiazki/java-rusz-glowa-wydanie-ii-kathy-sierra-bert-bates,javrg2.htm

Seria “Rusz głową” (head first) to nie są encyklopedie, a ekstremalnie ciekawe książki, które wręcz “wciągają” i chcesz się dowiedzieć co dalej! Uważam, że zdecydowanie to najlepsza pozycja na początek.

Pobrałem rozdział z Helionu, i ciężko to widzę, Java jest prostszym językiem od PHP ?

Co prawda nie masz podstaw do wysnuwania takich wniosków, ale przypadkiem jest on prawdziwy.

Może po prostu mówię tak ponieważ, nie miałem do czynienia z Javą, a z PHP coś tam miało się styczności i co nieco się już wie, bynajmniej jakieś “małe” podstawy.