Książka o c++

Witam!

Chciałbym się nauczyć programować w języku c++ ale jestem na razie w tym zielony czy warto kupić tę książkę aby nauczyć się od podstaw?

http://e-libera.pl/ksiazka/Farbaniec-Dawid/Microsoft-Visual-Studio-2012,62552601427KS

Zacznij od tego że c# to nie c++ :wink: To język wyższego poziomu.

Jeśli chcesz się uczyć programować a do tego jeszcze w C++ to ja zawsze polecam Symfonie C++ Jerzego Grębosza.

Czy warto się uczyć C++ z tej książki? Nie - bo jest ona o C#, a to inny język.

Czy warto uczyć się C# zamiast C++? Zdecydowanie tak. W C++ za duży nacisk (szczególnie na początek) położony jest na formę, a nie na treść. Zupełnie niepotrzebnie traci się czas na rozgryzanie zawiłości tego konkretnego języka, zamiast na programowaniu. Sam zaczynałem od C/C++ w drugiej połowie lat 90’, ale obecnie nie polecałbym tego jako pierwszy język. 

Czy warto uczyć się C# z tej książki? Nie umiem powiedzieć, ale jest ona już średnio “świeża”. C# cały czas żyje, warto uczyć się z najnowszych dostępnych edycji. Najlepiej w kwestii książek poczytać opinie na amazon.com.

 

Nie polecę w tym momencie żadnej książki do C++, ale jeśli już to na pewno nie była by to ta książka. Jest już stara, dziwnie napisana i niepraktyczna.

 

Pytanie moje za to: co chcesz zrobić w C++, do czego dążysz - wtedy można będzie polecić coś konkretniejszego.

A ja bym Symfonie C++ polecił, przynajmniej pierwszy tom do nauki podstaw.

dobra dokumentacja nawet z googli, konwersja na PDF, wydrukowanie

Poleciłbym ci “Symfonię c++ Standard” Grębosza, ale jest już starawa, więc jeśli się na nią zdecydujesz to znajdź jakiś kurs wspierający a najlepiej z dokumentacji się ucz. :wink:

A tak btw. to nie zgodzę się, że c++ jest zły na początek. Jestem zdania, że jeśli początek będzie zbyt łatwy, to potem taki programista będzie zbyt leniwy, żeby uczyć się niższych poziomów.