Książka o sztucznej inteligencji w programowaniu

Szukam książki na temat: sztuczna inteligencja w programowaniu/sztuczna inteligencja w grach i programach. Szukam książki w której byłoby m.in. wyjaśnione dokładnie jak działa sztuczna inteligencja i jak to wygląda w grach i programach komputerowych Jaką byście polecili na ten temat?

Nie ma czegoś takiego jak książka ‘ogólnie’ traktująca o AI. Musisz wybrać czy interesują cię algorytmy, nauczanie maszynowe, sieci neuronowe, robotyka czy chociażby przetwarzanie języka (natural language processing). 

AI w grach to głównie sterta algorytmów. Jeśli faktycznie chcesz się w to zagłębiać niezbędna będzie ci wiedza z zakresu matematyki dyskretnej (grafy, logika, prawdopodobieństwo) oraz algorytmiki. Fajnie jest też poznać język taki jak Prolog bądź Lisp, który ułatwia zrozumienie działania algorytmów (choć C++ nadaje się do tego także bardzo dobrze). 

No to chyba głównie algorytmy i sieci neuronowe, ewentualnie przetwarzanie języka.

No to jak algorytmy to lektura obowiązkowa: 

 

 

Jak to przebrniesz to możesz sięgnąć po podstawy standardowych algorytmów: 

 

http://ksiegarnia.pwn.pl/produkt/155839/wprowadzenie-do-algorytmow.html (obecnie jedna z najlepszych pozycji na rynku w Polsce)

 

http://helion.pl/ksiazki/algorytmy-struktury-danych-i-techniki-programowania-wydanie-iv-piotr-wroblewski,algo4.htm#format/e (jedna z lepszych książek żeby przećwiczyć teorię z pozycji wyżej)

 

No i jak ogarniesz wyżej wymienione podstawy możesz się brać za sieci neuronowe bądź NLP. 

 

Sieci neuronowe: http://www.wykop.pl/link/2404680/ama-sztuczna-inteligencja/#comment-26431304 (całkiem dobre AMA, warto poczytać)

Jeżeli chcesz zacząć bawić się w neuronówki i podobne, bardzo polecam bibliotekę/framework Jeffa Heatona - encog. Dostępna w kilku językach i banalnie prosta w obsłudze (jeżeli wiesz, o co w zagadnieniu chodzi).