Książka "OpenGL programowanie gier" - opłaca się?

Witam,

Czy ktoś już miał styczność z tą książką? http://helion.pl/ksiazki/opengl-program … prgrop.htm

Czy warto ją kupować? Chodzi główne o to żeby była w miarę aktualna (2003 to stara?) no i żeby przedstawiła mi proces tworzenia gry, sztuczki z tym związane…

Pozdrawiam,

Myślę że 2003 to już dość wiekowe dzieło - co jak co ale branża gier komputerowych od 2003 to zdążyła ewoluować przynajmniej 4-5 razy jeżeli idzie o grafikę itd, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

O ile teoria się nie zmieniła(co najwyżej wymyślono nowe, często lepsze i bardziej dostosowane do aktualnego sprzętu, algorytmy), o tyle OpenGL dość znacznie ewoluował(z OpenGL 1.5 w 2003 do 4.2 dziś). Zmiany są bardzo znaczące(a jedną z głównych jest wprowadzenie shaderów w 2.0 i usunięcie fixed-pipeline w wersji 3.1 Core) i tak naprawdę nie opłaca się uczyć tych starszych wersji(jeśli ma się odpowiednio nową kartę, to nawet można uczyć się tylko aktualnej), tym bardziej tak wiekowej jak 1.5.

Polecilibyście mi w taki razie jakąś tego typu książkę bardziej “na czasie”?