Księga pojazdu w JAVA


(Graczek13) #1

Witam!

 

Jestem laikiem w dziedzinie programowania i potrzebuję pomocy w napisaniu programu elektronicznej księgi pojazdu samochodowego z interfejsem graficznym. Program musi zawierać interfejs graficzny, obiektowy opis samochodu oraz związanych z nim wydarzeń. Możliwość zapisu zdarzeń (tankowanie, naprawa, wyjazd, mandat) w powiązaniu z datą/czasem, stanem licznika, kierowcą i uwagami. Tworzenie wybranych raportów. Zapis i odczyt danych do pliku. Zadanie mam zaimplementować w języku programowania JAVA. Rozwiązanie zadania musi obejmować paradygmat programowania obiektowego. Kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać tak więc proszę o pomoc. Posiadam system operacyjny Windows 7 wersję 64 bitową oraz korzystam z programów które umożliwiają wykonanie tego zadania takich jak:

 

Java SDK 8 - maszyna wirtualna JAVA + narzędzia programistyczne

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

 

NetBeans 8 - zintegrowane środowisko programistyczne (tzw. IDE - Integrated Development Environment)

https://netbeans.org/downloads/


(Frankfurterium) #2

 

Teraz liczysz na to, że lektura kilku postów zapewni ci pokłady wiedzy wystarczające do wypełnienia zadania (przy braku podstaw mało prawdopodobne), czy na to, że ktoś z czystej dobroci całość odbębni za ciebie (niezgodne z regulaminem forum)?


(Fizyda) #3

Na czym ta pomoc ma polegać bo napisałeś niezłą historię, ale nie napisałeś w czym dokładnie potrzebujesz pomocy?


(Graczek13) #4

Napisałem po prostu wyraźnie że “Jestem laikiem”  i “kompletnie nie wiem jak się za to zabrać” oraz “proszę o pomoc”. Nie napisałem nigdzie że “nie umiem programować” ani żeby ktoś “całość odbębnił za mnie”. Proszę o czytanie ze zrozumieniem :wink:

Pomoc ma polegać w wytłumaczeniu mi jak mam się zabrać za tworzenie tego programu, od czego zacząć, jak to posuwać dalej itp.


(kuba3351) #5

Ok. W takim razie zacząć powinieneś od:

  1. Zdecydowania się na jakąś bibliotekę do zrobienia graficznego interfejsu, do tego masz Swing albo JavaFX, zdecyduj się na jedną

  2. Założenie projektu w netbeansi, zaimportowanie biblioteki graficznej

  3. Utworzenie klasy reprezentującej samochód, ma mieć pola zdolne przechować wszystkie informacje jakie są wymagane, i metody realizujące wszystkie alcje jakie są wymagane

  4. Zrobić mechanizm wczytywania informacji z pliku do obiektów stworzonej przez siebie klasy, i zapisywania informacji przechowywanych w obiektach do pliku.

  5. Oprogramować interfejs graficzny tak, aby dało się wykonać wszystkie czynności zaimplementowane w programie tzn. Źeby dało się spod graficznego interfejsu wczytać samochody z pliku, zapisać samochody do pliku, i robić z samochodami wszystkie akcje jakie są zaiimplementowane.

  6. Jeśli ma być zgodnie z paradygmatami programowania obiektowego, to musisz zrobić enkapsulację pól, czyli: pola prywatne, gettery i settery publiczne. Dodatkowo, jeśli chcesz zaimplementować wiele typów samochodów np. Osobowy, dostawczy, sportowy itp. Które będą się różnić obsługiwany,i akcjami i jakimiś zmiennymi to musisz to zrobić na dziedziczeniu, czyli klasa główna zawierająca podstawowe informacje i akcje, i klasy dziedziczące po niej zawierające akcje i informacje specyficzne dla danego typu auta.


(kowgli) #6

Na forum można odpowiedzieć na konkretne pytanie, na zasadzie “co robi funkcja X”, “jak przekształcić XML na obiekt”, itp. Przecież nikt nie napisze ci kilkuset stronicowego referatu o programowaniu w Javie od podstaw.

Zacznij może od przeczytania takiej książki: http://helion.pl/ksiazki/java-podstawy-wydanie-ix-cay-s-horstmann-gary-cornell,javpd9.htm Powinno tam być wszystko czego potrzebujesz. 


(Graczek13) #7

Przepraszam za zbyt długie nie odpisywanie ale wiecie, teraz sesja i te sprawy i nie było czasu tu wejść. Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc, jako tako sobie poradziłem z tą książeczką, pozdrawiam i temat do zamknięcia :slight_smile: