Księga pojazdu w JAVA

Witam!

 

Jestem laikiem w dziedzinie programowania i potrzebuję pomocy w napisaniu programu elektronicznej księgi pojazdu samochodowego z interfejsem graficznym. Program musi zawierać interfejs graficzny, obiektowy opis samochodu oraz związanych z nim wydarzeń. Możliwość zapisu zdarzeń (tankowanie, naprawa, wyjazd, mandat) w powiązaniu z datą/czasem, stanem licznika, kierowcą i uwagami. Tworzenie wybranych raportów. Zapis i odczyt danych do pliku. Zadanie mam zaimplementować w języku programowania JAVA. Rozwiązanie zadania musi obejmować paradygmat programowania obiektowego. Kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać tak więc proszę o pomoc. Posiadam system operacyjny Windows 7 wersję 64 bitową oraz korzystam z programów które umożliwiają wykonanie tego zadania takich jak:

 

Java SDK 8 - maszyna wirtualna JAVA + narzędzia programistyczne

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

 

NetBeans 8 - zintegrowane środowisko programistyczne (tzw. IDE - Integrated Development Environment)

https://netbeans.org/downloads/

 

Teraz liczysz na to, że lektura kilku postów zapewni ci pokłady wiedzy wystarczające do wypełnienia zadania (przy braku podstaw mało prawdopodobne), czy na to, że ktoś z czystej dobroci całość odbębni za ciebie (niezgodne z regulaminem forum)?

Na czym ta pomoc ma polegać bo napisałeś niezłą historię, ale nie napisałeś w czym dokładnie potrzebujesz pomocy?

Napisałem po prostu wyraźnie że “Jestem laikiem”  i “kompletnie nie wiem jak się za to zabrać” oraz “proszę o pomoc”. Nie napisałem nigdzie że “nie umiem programować” ani żeby ktoś “całość odbębnił za mnie”. Proszę o czytanie ze zrozumieniem :wink:

Pomoc ma polegać w wytłumaczeniu mi jak mam się zabrać za tworzenie tego programu, od czego zacząć, jak to posuwać dalej itp.

Ok. W takim razie zacząć powinieneś od: