Księga pojazdu w JAVA

Witam!

 

Jestem laikiem w dziedzinie programowania i potrzebuję pomocy w napisaniu programu elektronicznej księgi pojazdu samochodowego z interfejsem graficznym. Program musi zawierać interfejs graficzny, obiektowy opis samochodu oraz związanych z nim wydarzeń. Możliwość zapisu zdarzeń (tankowanie, naprawa, wyjazd, mandat) w powiązaniu z datą/czasem, stanem licznika, kierowcą i uwagami. Tworzenie wybranych raportów. Zapis i odczyt danych do pliku. Zadanie mam zaimplementować w języku programowania JAVA. Rozwiązanie zadania musi obejmować paradygmat programowania obiektowego. Kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać tak więc proszę o pomoc. Posiadam system operacyjny Windows 7 wersję 64 bitową oraz korzystam z programów które umożliwiają wykonanie tego zadania takich jak:

 

Java SDK 8 - maszyna wirtualna JAVA + narzędzia programistyczne

http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk8-downloads-2133151.html

 

NetBeans 8 - zintegrowane środowisko programistyczne (tzw. IDE - Integrated Development Environment)

https://netbeans.org/downloads/

 

Teraz liczysz na to, że lektura kilku postów zapewni ci pokłady wiedzy wystarczające do wypełnienia zadania (przy braku podstaw mało prawdopodobne), czy na to, że ktoś z czystej dobroci całość odbębni za ciebie (niezgodne z regulaminem forum)?

Na czym ta pomoc ma polegać bo napisałeś niezłą historię, ale nie napisałeś w czym dokładnie potrzebujesz pomocy?

Napisałem po prostu wyraźnie że “Jestem laikiem”  i “kompletnie nie wiem jak się za to zabrać” oraz “proszę o pomoc”. Nie napisałem nigdzie że “nie umiem programować” ani żeby ktoś “całość odbębnił za mnie”. Proszę o czytanie ze zrozumieniem :wink:

Pomoc ma polegać w wytłumaczeniu mi jak mam się zabrać za tworzenie tego programu, od czego zacząć, jak to posuwać dalej itp.

Ok. W takim razie zacząć powinieneś od:

  1. Zdecydowania się na jakąś bibliotekę do zrobienia graficznego interfejsu, do tego masz Swing albo JavaFX, zdecyduj się na jedną

  2. Założenie projektu w netbeansi, zaimportowanie biblioteki graficznej

  3. Utworzenie klasy reprezentującej samochód, ma mieć pola zdolne przechować wszystkie informacje jakie są wymagane, i metody realizujące wszystkie alcje jakie są wymagane

  4. Zrobić mechanizm wczytywania informacji z pliku do obiektów stworzonej przez siebie klasy, i zapisywania informacji przechowywanych w obiektach do pliku.

  5. Oprogramować interfejs graficzny tak, aby dało się wykonać wszystkie czynności zaimplementowane w programie tzn. Źeby dało się spod graficznego interfejsu wczytać samochody z pliku, zapisać samochody do pliku, i robić z samochodami wszystkie akcje jakie są zaiimplementowane.

  6. Jeśli ma być zgodnie z paradygmatami programowania obiektowego, to musisz zrobić enkapsulację pól, czyli: pola prywatne, gettery i settery publiczne. Dodatkowo, jeśli chcesz zaimplementować wiele typów samochodów np. Osobowy, dostawczy, sportowy itp. Które będą się różnić obsługiwany,i akcjami i jakimiś zmiennymi to musisz to zrobić na dziedziczeniu, czyli klasa główna zawierająca podstawowe informacje i akcje, i klasy dziedziczące po niej zawierające akcje i informacje specyficzne dla danego typu auta.

Na forum można odpowiedzieć na konkretne pytanie, na zasadzie “co robi funkcja X”, “jak przekształcić XML na obiekt”, itp. Przecież nikt nie napisze ci kilkuset stronicowego referatu o programowaniu w Javie od podstaw.

Zacznij może od przeczytania takiej książki: http://helion.pl/ksiazki/java-podstawy-wydanie-ix-cay-s-horstmann-gary-cornell,javpd9.htm Powinno tam być wszystko czego potrzebujesz. 

Przepraszam za zbyt długie nie odpisywanie ale wiecie, teraz sesja i te sprawy i nie było czasu tu wejść. Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc, jako tako sobie poradziłem z tą książeczką, pozdrawiam i temat do zamknięcia :slight_smile: