Którą kartę wybrać?


(Dawisiek21) #1

Mam zamiar odpicować sobie komputer bo wyszlo niedawno GTA IV a na moim złomie se moge tylko filmiki na youtube pooglądac. Wybrałem procesor Althon X2 6000 ramu narazie 2gb płyte główną doradzą mi w sklepie. Poprostu chce zmodernizować mój stary komp. I mam problem z kartą graficzną nie wiem co wybrać Myślałem nad jakimś Gainwardem lub Karta lub karta 2 ale ostatnio na forach pisano że najlepsza bedzie Geforce 9600GT. Nie wiem co mam wybrać niechce potem żałować. Z góry dzięki za odpowiedzi.


(Apollo369) #2

podaj budżet na modernizacje.

Proc zamiast Athlon X2 6000 weż Core 2 duo E8400 i krecisz do 4,3GHz. Płyta głowan ASUS P5Q. Karta: Ati Radeon HD4850 lub GeForce 9800GX2


(Bartaz10) #3

tak jak powyżej kolega radzi nie bierz Athlona tylko intela np. E8400 lub E8500, a kartę lepiej HD4850 niż 9600GT, no chyba, że masz tyle że ci starczy np. na 9800GX2


(Wojcio ) #4

koniecznie Intela Core2Duo ewentualnie quada 6600, ramy aż takie bardzo ważne nie są, więc ddr2 spokojnie wystarczą, a jeśli to xp, to nawet nei ma co za dużo, bo xp sobie nie radzi z dużą ilością ramu (wiem, bo opinie klientów takie są i to nie odosobnione), płyta dobra musi być, Asus jakiś, grafa, ja lubie nvidie, kumpel ati, co lepsze ? :smiley:


(Dawisiek21) #5

Sory ale bede mieć około 1500 kasy za tyle to jak byście poskładali kompa. Dodam ze mam obudowe twardego Romy i ewentualnie zasilacz trzeba bedzie kupic bo 350W chyba nie wystarczy czekam na propozycje


(DraGoOonN) #6

ja bym proponował taki zestaw:

w sumie, jesli masz 1500 zl na proca, plyte glowna, grafe i zasilacz, to mozna by bylo kupic cos lepszego :slight_smile:


(Bartaz10) #7

Intel Core 2 Duo E8400 BOX około 600zł

Gigabyte GeForce 9600GT Zalman około 400zł

Płyta Gigabyte GA-EP43-DS3L za 310zł

Zasilacz OCZ StealthXStream 500W za 200zł

Ceny z allegro, ale ja bym na twoim miejscu dołożył te 150zł do grafy i kupił Radeona HD4850 Gibabyte Zalman 512MB DDR3


(Dawisiek21) #8

Radeon HD4850 chyba pozostane przy tej karcie. A co do procesora to jestem przekonany do Althlona 6000+.

U sis na kompie mom althlona tylko że 5400 mój kolega kupił sobie kompa i ma Althlona 6000 karte 9600 2gb ramu i mu GTA śmiga. A jakbym kupił althlona 6400 i tego HD4850? plyta do 250 zł i pamec 4gb ale słyszałem ze na XP muli kompa na 4gb czyli trzeba miec viste. Czy to prawda?


(Devil of Vengeance) #9

Ja szczerze wątpię. To vista wymaga silniejszej konfiguracji, a 4gb spokojnie ci wystarczy.


(Dawisiek21) #10

MOja wstępna lista prosze o komentarze

Procesor - Althlon 6000+ http://proline.pl/sklep.php?prodid=AMD+64+X2+6000+89W

płyta główna - Gigabyte GA-M56S-S3 s. AM2 nForce 560 http://proline.pl/sklep.php?prodid=GIGA+GA-M56S-S3

karta graficzna - Sapphire HD4850 512MB 256 PCI-E GDDR3 http://proline.pl/sklep.php?prodid=SAP+HD4850+512

zasilacz - Zasilacz ATX 420W PIV Fan 8cm http://proline.pl/sklep.php?prodid=ZASILACZ+ATX+420W

RAM - Kingston 2GB DDR2-667 Non-ECC http://proline.pl/sklep.php?prodid=KINGSTON+2GB+DDR2667


(Devil of Vengeance) #11

Ja na twoim miejscu zrobił bym tak:

Procesor- Intel Core2Duo E5200- jest wydajniejszy i lepiej się go podkręca niż Althlon 6000+

płyta główna- Gigabyte GA - P35 DS3L

RAM- (lepiej wziąć szybsze pamięci, 667 są trochę za słabe) Kingstone 2Gb DDR2-800

zasilacz- (na nim lepiej nie oszczędzać) Chieftec GPS-450AA-101A

karta graficzna- Sapphire HD4850 512MB GDDR3 (polecam naprawdę dobra karta)