Który office jest najlepszy? Ja kiedyś korzystałem z 2007
Ten, z którego najwygodniej Ci korzystać.
Zależy do czego. Do prostych dokumentów i arkuszy lubię Google, bo można pracować w kilka osób, widać co, kto i kiedy robił. Do bardziej rozbudowanych Libre Office. Jak ktoś jest przyzwyczajony do M$, to korzysta z niego. Dla mnie akurat najgorszy jest M$, bo korzystam z kilkunastu komputerów, w tym MacOSX, Linuksa itp. Na dodatek często zmieniamy, więc jakbym tak miał aktywować, przenosić itd. To bym więcej czasu stracił niż na pisanie.
MS Office ma kilka kluczowych przewag nad innymi pakieami:
– MS Excel i jego macro - praktycznie w każdym korpo jest jakiś ‘geniusz’, co zbudował na tym najważniejszy XLS dla firmy i cięzko z tego uciec
– MS Outlook i ‘jego natywna’ obsługa MS Exchange/O365,
– praktycznie w każdym urzędzie jest MS Office, co daje najważniejszą sprawę - dokument wygląda po otwarciu tak samo.
Pytanie pozbawione sensu skoro nie określasz co chcesz robić.
Po prostu żeby pisać, czy edytować? Libre Office starczy czy lepszy Microsoft Office?
Zacznij od Google Docs. Jeśli nie będzie ci wystarczał, spróbuj Libre, a jak dalej nie, to MS.
Mam możliwość pracy na czym mi się podoba. Google wygrywa tym, że wchodzę na kompie w pracy, robię szablon oferty. Przychodzę do domu, kopiuje, wklejam do Chat GPT, każę mu to poskładać elegancko i gotową wklejam ponownie do edytora.
Następnego dnia, w innym mieście, na innym kompie wchodzę, ewentualnie udostępniam komuś, np. pracownikowi, który nanosi jakieś zmiany i leci to potem do klienta.
Jakbym miał pisać pracę magisterską, to pewnie byłby to M$ Office albo Libre.
W zasadzie najgorzej to jest robić cokolwiek telefonem.
Według mnie, najlepszym pod względem interfejsu bezpłatnym odpowiednikiem MS Office jest Free Office (FreeOffice: The best free alternative to Microsoft Office). Działa znakomicie i obsługuje pliki pakietu Office.
Można oczywiście używać również bezpłatnie Office w przeglądarce, jeśli tylko posiadasz konto Microsoft.
Dodam od siebie kilka słów, aby obalić pewien mit, że jak chmura to tylko Google albo MS…
LibreOffice posiada możliwość zapisu plików do chmury.
Dla 99% przypadków LibreOffice z powodzeniem wystarczy - tym bardziej na możliwość zmiany wyboru rodzaju interfejsu (o czym także nie każdy wie).
Co do identycznego wyglądu plików po otwarciu, no tutaj wiadomo, kwestia prawidłowego formatowania, czyli umiejętności używania edytora tekstu. Pominę pewne niekompatybilności pomiędzy np. różnymi wersjami MS Office, ale to już pozostawię bez komentarza, bo wiele o tym na DP pisano.