Który program pocztowy wybrać


(Aw@mo) #1

Który program pocztowy wybrać , jaki jest waszym zdaniem lepszy : Thunderbird czy Outlook 2016


(freshmeat) #2

Moim zdaniem Thinderbird, bo jest bardzo konfigurowalny, ma masę wtyczek, jest multiplatformowy no i darmowy.


(Aw@mo) #3

Darmowość nie ma tu nic do gadania bo mam Outlooka w Office, z wtyczek / pluginów nie korzystam, jedynie poczta gmail IMAP.


(pocolog) #4

Skoro masz oba (jeden zakupiony, drugi darmowy do pobrania) to w czym problem żeby je przetestować? Szczególnie, że nie masz żadnych wymagań w stosunku do programu pocztowego, więc tylko wygląd będzie się liczył :wink:


(Aw@mo) #5

W zasadzie masz racje , korzystam z Thunderbirda. Ale Outlook licencja jest bez kont pocztowych, myślałem że ktoś poda zalety jednego nad drugim.


(bachus) #6

Ciężko powiedzieć zalety, wady… Korzystam z obu - Thunderbird prywatnie / Outlook - maile służbowe. Oba programy mają swoje wady i zalety. W Thunderbirdzie lubię np. backup (programik MozBackup). W Outlooku lubię np. bardzo wygodny eksport do PST, czy ogólnie współpracę z ekosystemem MS.
Jestem starej daty, wyjątkowo nie lubię webowych klientów pocztowych - nie ma to jak twardy klient :wink:


(Aw@mo) #7

To tak jak ja :slight_smile:


(roobal) #8

MozBackup jest zbędny. Do tego po latach używania wyszło jaki gnój robi w profilach. Nie dziwię się, że przestał być już rozwijany. Profil można bardzo łatwo migrować bez śmiecenia sobie w nim, przenosząc folder Thunderbird. Ja tylko tak migruję pocztę, nie uznaję jakichś tam narzędzi do backupu, które robią to po swojemu i bałagan :wink:


(freshmeat) #9

Napisz proszę coś więcej na ten temat.


(roobal) #10

Klientka oraz mój szef skarżyli się na przycinanie Thunderbirda w trakcie pisania wiadomości. TB wieszał się co jakiś czas. Oczywiście padła już decyzja, że trzeba zmienić klienta poczty, ale nie padła decyzja na co. Ponadto poczta nagle zaczęła puchnąć, a TB pobierał wiadomości w nieskończoność, bo mu się miejsce na dysku SSD skończyło (40GB poczty). Przejrzałem profile obu klientów i okazało się, że MozBackup zapisuje sobie maile w osobnych plikach w folderach mozmssgs, duplikując maile (w folderach, nie w kliencie).

Stworzyłem cały profil od zera, przeniosłem plik filtrowania maili, pliki książki adresowej, pobrałem wiadomości na nowo i od tego czasu spokój. TB nie pobiera wiadomości w kółko, przestał się zacinać. Wyłączyłem przy okazji indeksowanie, bo i tak nikt nie korzysta z wyszukiwarki maili (baza danych zajmuje tyle samo co maile).