Który z tych laptopów byście wybrali?


(Streetballoholic) #1

Po paru nocach z rzędu spędzonych na szukaniu tego najlepszego mam w głowie jeszcze większy

mętlik niż na początku. Nie dość że nie jestem pewien co do parametrów (SantaRosa i x3100,

czy słabszy proc i niezintegrowana karta?) to jeszcze kwestia miejsca zakupu notka przestała

być dla mnie oczywista gdy odkryłem z jakimi parametrami można mieć w tej samej cenie "kadłubka".

Chciałbym poznać Waszą opinie co do tych notebookow (a przynajmniej ktorego z nich SAMI byscie

wybrali i dlaczego?).

moje dotychczasowe wybory (wg ewoluujących poglądów na zakup :smiley: ):

1) hp compaq nc6710 - pamięć az do 4gb, rekordzista czasu pracy 4.5h(!), ale czemu TYLKO 12mies gwarancji??

2) FS Amilo PI2515 - to juz Santa Rosa, ale nic poza tym

3) FS Amilo Pro V3545 - gorszy proc, ale już nienajgrosza grafika

4) [Asus Z53M](http://www.komputronik.pl/Notebooki/Asus/Uniwersalnosc optymalne_serie_do_domu_i_biura A8_F3_Z_X_A6/seria_F3 doskonaly_stosunek_wydajnosc_/_cena/seria_F3T_/_F3M_/_F3U rozwiazania_na_platformie_AMD/Asus_Z53M_AP057A_AMD_TL56_1GB_VHB__PenDrive_2GB/pelny,id,38976/) - sam juz nie pamiętam czemu go wybrałem - chyba przez te pochlebne opinie o Asusie

5) hp pavillon dv6326ea

6) hp pavillon dv651oEW a co sądzicie o tych pavillonach?

7) CaliforniaAcces - konfiguracja z GF7300, przystępna?

8) CaliforniaAcces - GF7600 tylko ze doplacajac do windowsa wychodzi drogo :confused:

9) Asus F3TC - grafika może być

10) hp dv6420EW - lepszy GF

11) icom 5310 - model 5ty

12) icom 8220 - model 2gi

13) icom 8310 - model 3ci

a to już są takie potwory jak dla mnie za ta cenę, że sam nie wiem co z nich wybrać...

14) monster 1 - x3100

15) monster 2- HEL80

16) monster kadlub 3 - ATI X1600 zamiast GF7600

Cały czas zastanawiam się czy kupić sprzęt firmowy w sklepie u mnie w mieście np compaqa 1),

czy postawic na dostawę i średnią firmę np. IComa 11),12),13)

czy zaryzykować(?) z kadlubkiem 15) 16)

prosze o rzetelne wyprowadzenie mnie z błędu jeśli w nim tkwie rozważając którąś z tych opcji:)

i co Wy byście z nich wybrali?

pzdr


(M Sienio1) #2

Wszystko zależy do tego, do czego laptop ma Ci służyć. Jeżeli będziesz głównie pracować na lapku (również poza domem) oraz nie jesteś zapalonym graczem, a lubisz jedynie od czasu do czasu pograć w starsze gry to...

...będzie bardzo dobrym rozwiązaniem. x3100 zdoła pociągnąć starsze gry (z interfejsem graficznym Aero w Viscie radzi sobie bardzo dobrze) oraz pobierze mniej prądu, dzięki czemu dłużej będzie można pracować na akumulatorze.

Ten hp compaq nc6710, który podałeś, jest całkiem fajny za tą cenę, ale przydało by się jednak dorzucić jeszcze 1GB RAMu. Vista na "dzień dobry" pożre ok. 500MB pamięci (przy włączonym Aero). Wyposażenie dodatkowe też nie zachwyca, np. brak kamerki internetowej.

Jeżeli zamierzasz częściej grać na lapku, to żadna z kart graficznych w wymienionych modelach nie zapewni oszałamiających osiągów w grach. Jedynie GF Go 7600 i 8400 oraz ATI Mobility x1600 są godne poświęcenia większej uwagi.

Co do pozostałych Twoich wątpliwości... osobiście nie jestem przekonany do kadłubków. Wiele się mówi o tym, że wszystkie podzespoły do notków (zarówno do ASUSa czy Toshiby jaki i Compala) pochodzą z tych samych fabryk, jednak jakość wykonania, np. obudowy w markowym laptopie z pewnością będzie wyższa niż w kadłubku. Oczywiście ciągle pozostaje kwestia ceny.

Uffff... ale się rozpisałem :stuck_out_tongue:


(Streetballoholic) #3

dzięki za odp

rzeczywiście, tego compaqa mocno biorę pod uwagę - wprawdzie brak dodatków ale mozna rozbudowac pamięć az do 4Gb, czas pracy jest swietny a gdybym dodal XPeka to starsze i srednio starsze gry moglyby w miare chodzic. I to wystarcza... do czasu gdy nie spojrzę na konfigurację CaliforniaAcces czy IComów?

hm, jako ze skupilem sie tez na paru modelach ze niezintegrowana kartą to mozna sie domyslac, że od czasu do czasu jakaś grę na srednich detalach chcialbym odpalic. Ale przede wszystkim zalezaloby mi na tym, aby notebook służył przynajmniej te pare lat w miare wydajnie.

a czy ktoś jednak polecałby te "kadlubki"? i jesli tak, to w jakim sklepie?

(allegro raczej odpada bo potrzebuję na raty)

nic nie szkodzi, dzięki raz jeszcze :slight_smile:

pzdr


(M Sienio1) #4

Jeżeli jesteś zdecydowany na kadłubka to może tutaj:

Sklep Blue Mobility

Zajrzyj również tutaj... temat o ww. sklepie z forum o notebookach.

Heja!!