Ktoś z sąsiadów podpiął się do mojego urządzenia z aplikacji Mi Home

Witam
Szczęśliwy posiadacz filtra Xiaomi Air Purifier Pro …
Filtr polecam rewelacja w tej cenie ale …
Aplikacja do obsługi Mi Home przestała widzieć filtr …
Po kilku próbach połączenia i wykluczenia usterki aplikacji filtra okazało się że złośliwy sąsiad przejął kontrolę nad moim filtrem przez aplikację Mi Home …
Próby fabrycznego resetu filtra nie przynoszą rezultatu a w nocy sąsiad bawi się moim filtrem zdalnie włączając go i zmieniając jego parametry pracy…
Co z tym zrobić …

Pozdrawiam
Paweł

Aby przejąć kontrolę nad urządzeniem trzeba wpiąć się do sieci Wi-Fi, do której podłączony jest oczyszczacz. Jesteś pewien, że to sąsiad? Przecież aby korzystać z urządzenia wymagane jest dodatkowe parowanie z telefonem, a to wymaga fizycznego dostępu do oczyszczacza. Są dwa ewentualne problemy:

  • oczyszczacz ma awarię i działa jak chce, jednocześnie nie łącząc się z siecią
  • aplikacja do sterowania miała jakąś aktualizację i może wymaga ponownej konfiguracji, co już się zdarzało

No tak słuszne uwagi …
Aplikacja jest aktualna sprawdziłem … ustawienia też sprawdziłem …
Co do filtra widać niezabezpieczoną sieć z nazwą filtra … więc filtr podaje sygnał …
Ale moja aplikacja Mi home nie widzi filtra … to stało się jakiś czas temu … przedtem działało dobrze …
Godzina 2 w nocy filtr się włącza przełącza się przez wszystkie tryby po czym sam się wyłącza …
Jak sobie przypominam to za pierwszym razem chyba nie było żadnej autoryzacji przy połączeniu z aplikacją …

Bo to działa tak, że kiedy pierwszy raz się łączysz do sieci jaką tworzy filtr, podajesz w apce SSID i hasło do swojej domowej sieci wifi i od tego momentu filtr łączy się do twojej sieci a nie rozgłasza swoją.

Można sterować urządzeniem zdalnie z internetu, nie trzeba być połączonym z siecią Wi-Fi.

Właściwie, to aplikacja Mi Home robi to wszystko samodzielnie, nie trzeba nic podawać, trzeba tylko pamiętać o połączeniu telefonu z siecią 2.4 GHz na czas konfiguracji.

W tej sytuacji najlepiej wg mnie przywrócić oczyszczacz do ustawień fabrycznych i na nowo sparować go z siecią i kontem Xiaomi.

I wygląda to tak że ktoś połączył się z siecią mojego filtra i filtr już nie rozgłasza swojej obecności …
Resetowanie filtra a właściwie jego sieci fabrycznym przyciskiem nic nie daje …

Problem rozwiązany po tak długim czasie …
Wskazówka dla wszystkich … należy wybierać region Chiny …
Nie sugerować się możliwym regionem europejskim …
Niestety tej informacji nie raczyli podać na stronach producenta …
W trakcie użytkowania region europejski przestał łączyć urządzenia !!!

Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie
Paweł

Dziękuję Panu za tą podpowiedź. Miałam problem z wyszukaniem urządzenia. Zmiana na Chiny pomogła. Pozdrawiam

Bardzo się cieszę że pomogło

Pozdrawiam