Kubuntu 9.04 Co robie nie tak przy instalacji.?

Witajcie. Chciałem zainstalować Kubunutu 9.04. mam na to 3 partycje dwie EXT2 i Swap. Wszystko idzie cacy wybieram partycje i po kliknięciu na instaluj jest komunikat w stylu usuwam pliki systemu mogące powodować kolizje czy coś takiego i wyskakuje coś jakby konsola odzyskiwania i mam ciągle jakieś "unable to read … size " i tak dalej a na końcu ubuntu@ubuntu: i tyle nic się nie dzieje. Co jest nie tak? Mógłby ktoś pomóc? Dzięki z góry za pomoc.

EDIT: na kompie jest zainstalowany XP, Kubuntu ma być drugim systemem.

Może się myle bo mam ubuntu, ale dlaczego tworzysz system plików ext 2 zamiast ext4 których jest szybszy od ext2 i ext3?

Może dlatego, że jestem początkujący raczej w linuxowych sprawach i nawet nie wiedziałem, że jest ext4:P

Więc utwórz partycje na tym systemie plików i powiedz czy zadziała.

Skorzystałem aż rady, ale na końcu instalacji (94%) wywaliło błąd krytyczny związany z grubem (nie pamiętam dokładnie a nie zdążyłem spisać) i przez to nie mogłem zbotować ni tego ni tego. Możesz powiedzieć co znowu źle?:stuck_out_tongue:

Sprawdzałeś sumy kontorlne md5, płytę pod kątem błędów ??

Spróbuj zainstalować na nowo Gruba. Odpal Kubuntu z płyty i w trybie Live CD uruchom terminal, wykonuj kolejno:

sudo su

mount /dev/xdyn /mnt

mount -t proc none /mnt/proc

mount -o bind /dev /mnt/dev

chroot /mnt /bin/bash

grub

root (hdz,m)

setup (hd0)

quit

exit

umount /mnt/dev /mnt/proc /mnt

reboot

Legenda:

x - rodzaj dysku (dla ATA - hd, dla sata, scsi - sd);

y - kolejność dysku (pierwszy - a, np. sda, drugi - b, czyli sdb itd.);

n - numer partycji;

z - kolejność dysku, liczona wg Gruba od zera, czyli pomniejszona o 1, inaczej z = y -1 , gdzie w tym wypadku y = a = b; a =1, b =2 itd.;

m - numer partycji liczony przez Gruba od zera, czyli pomniejszony o 1, inaczej m = n -1.