Kupiona obudowa okazała się uszkodzona - co robić?

Witam,

kupiłem Core 3000 i okazał się uszkodzony. Mam pytanie - jeżeli by próbowali na mnie zrzucić, ze to ja popsułem itp. - to mam prawo się na coś powołać? Nie wiem, jakiś 10 dni do zwrotu bez podania przyczyny, niezgodność towaru z umową nie wiem, nie znam się. Sprzęt zaklepałem w ProLine przez neta, a odebrałem i zapłaciłem osobiście.

Pozdrawiam!

od momentu otrzymania masz 10 dni na zwrot paczki i odzyskanie kosztów bez podania przyczyny, po upłynięciu 10 dni już moga być problemy

Zwrot… ale to też przysługuje przy tym, gdy jest uszkodzona i gdy było kupowane nie przez internet?

Skoro odebrane zostało osobiście to jednak te 10 dni na zwrot produktu do sklepu Ciebie nie będzie obowiązywał. Niestety musisz wnieść reklamację normalną drogą.

Tak myślałem. OK, jutro do nich pójdę :slight_smile:

Powołaj się przy tym na niezgodność towaru z umową, pisząc odpowiednie pismo - możesz dzięki temu oszczędzić sporo czasu.

A jakie to uszkodzenie?

:roll:

to również obejmuje gdy zostało odebrane , nic nie musisz kombinować - uwierz mi mam troche o tym pojęcia bo dziwnym trafem jeszcze żaden dosłownie żaden sprzęt jaki zakupiłem nie działał prawidłowo, za każdym razem musze latać od nowości po serwisach itp.

poprostu zwróć i zarządaj zwrotu kosztów, i kup drugi egzemplarz

Ja bym na twoim miejscu zwrot zrobił nie ma co wydawać własnej kasy na obudowe .Ja miałem taki sam problem z ekranem do telefonu nie działał za 3 razem dopiero kupilem na innej aukcji i był sprawny choć ile walczyłem z tym to szkoda gadać.Odrazu żądaj zwrot pieniędzy i kup na innej aukcji.

Byłem, zwrócili pieniądze bez większych problemów, bo nie mieli żadnej na stanie :slight_smile:

tak jak mowilem na każdy produkt masz 10 dni na odzyskanie pieniędzy nieuzasadnione

Przy zakupach internetowych (z wyłączeniem aukcji) jak najbardziej. Przy odbiorze własnym absolutnie nie. To tylko dobra wola sprzedawcy sprawiła, że sla17 dostał kasę.

Dowiem się jakie było uszkodzenie czy nie?

:roll:

nie chce się sprzeczać, jutro sie dowiem bo mam prawnika w rodzinie.

Podzielam zdanie SilberPunkta - w wypadku zakupów odbieranych osobiście nie obowiązuje ta sama zasada co w sprzedaży wysyłkowej - tutaj już działa dobra wola sprzedawcy. Druga kwestia to fakt, że towar już w dniu zakupu był niezgodny z umową, więc pieniądze odzyskałby prędzej czy później :wink:

Nie wiem skąd Wam się bierze to zwracanie pieniędzy - nie ma prawa nakazującego natychmiastowy zwrot gotówki nawet w przypadku takim jak u sla17. To tylko kwestia dobrej woli sprzedawcy i/lub dbania o renomę sklepu. Gdyby sprzedawca nie wykazał dobrej woli to pozostała by tylko droga reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (ale tu dyskusyjna jest kwestia samego uszkodzenia o charakter którego już pytałem autora wątku ale on jakoś unika odpowiedzi na to pytanie) czyli naprawa bądź wymiana z czasem na wykonanie tych czynności określonym przez ustawodawcę jako “odpowiedni”…

:roll:

Co było nie tak? To prowadzenie, po którym się zamyka boczny panel nie było do końca tak, jak powinno (w pewnym miejscu było zmiażdżone, od tego miejsca latało luzem), do tego mniejsze drobiazgi - na jednym z sanek od dysku była taka “buła”, chropowata i niektóre jej fragmenty były pokryte rdzą. Wczoraj się zorientowałem, że są mają być cztery gumowe podkładki do montażu zasilacza (w tamtym egzemplarzu było trzy, a t.luk w swojej recenzji wspominał o dwóch).

towar nieużywany można zwrócić do 10 dni bez podania przyczyny

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialno.ci za szkod. wyrz.dzon. przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), art.7 u.1.

Przytaczam więc artykuł na który się powołujesz:

w dodatku znajduje się w rozdziale “Umowy zawierane na odległość”.

Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z dnia 31. marca 2000r.)

Art. 2.1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa , może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.

  1. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

sla17 odebrał sprzęt osobiście w lokalu przedsiębiorstwa i regulując należność lub też tylko kwitując odbiór zawarł umowę w lokalu.

:roll: