kupiłem Core 3000 i okazał się uszkodzony. Mam pytanie - jeżeli by próbowali na mnie zrzucić, ze to ja popsułem itp. - to mam prawo się na coś powołać? Nie wiem, jakiś 10 dni do zwrotu bez podania przyczyny, niezgodność towaru z umową nie wiem, nie znam się. Sprzęt zaklepałem w ProLine przez neta, a odebrałem i zapłaciłem osobiście.
Skoro odebrane zostało osobiście to jednak te 10 dni na zwrot produktu do sklepu Ciebie nie będzie obowiązywał. Niestety musisz wnieść reklamację normalną drogą.
to również obejmuje gdy zostało odebrane , nic nie musisz kombinować - uwierz mi mam troche o tym pojęcia bo dziwnym trafem jeszcze żaden dosłownie żaden sprzęt jaki zakupiłem nie działał prawidłowo, za każdym razem musze latać od nowości po serwisach itp.
poprostu zwróć i zarządaj zwrotu kosztów, i kup drugi egzemplarz
Ja bym na twoim miejscu zwrot zrobił nie ma co wydawać własnej kasy na obudowe .Ja miałem taki sam problem z ekranem do telefonu nie działał za 3 razem dopiero kupilem na innej aukcji i był sprawny choć ile walczyłem z tym to szkoda gadać.Odrazu żądaj zwrot pieniędzy i kup na innej aukcji.
Przy zakupach internetowych (z wyłączeniem aukcji) jak najbardziej. Przy odbiorze własnym absolutnie nie. To tylko dobra wola sprzedawcy sprawiła, że sla17 dostał kasę.
Podzielam zdanie SilberPunkta - w wypadku zakupów odbieranych osobiście nie obowiązuje ta sama zasada co w sprzedaży wysyłkowej - tutaj już działa dobra wola sprzedawcy. Druga kwestia to fakt, że towar już w dniu zakupu był niezgodny z umową, więc pieniądze odzyskałby prędzej czy później
Nie wiem skąd Wam się bierze to zwracanie pieniędzy - nie ma prawa nakazującego natychmiastowy zwrot gotówki nawet w przypadku takim jak u sla17. To tylko kwestia dobrej woli sprzedawcy i/lub dbania o renomę sklepu. Gdyby sprzedawca nie wykazał dobrej woli to pozostała by tylko droga reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (ale tu dyskusyjna jest kwestia samego uszkodzenia o charakter którego już pytałem autora wątku ale on jakoś unika odpowiedzi na to pytanie) czyli naprawa bądź wymiana z czasem na wykonanie tych czynności określonym przez ustawodawcę jako “odpowiedni”…
Co było nie tak? To prowadzenie, po którym się zamyka boczny panel nie było do końca tak, jak powinno (w pewnym miejscu było zmiażdżone, od tego miejsca latało luzem), do tego mniejsze drobiazgi - na jednym z sanek od dysku była taka “buła”, chropowata i niektóre jej fragmenty były pokryte rdzą. Wczoraj się zorientowałem, że są mają być cztery gumowe podkładki do montażu zasilacza (w tamtym egzemplarzu było trzy, a t.luk w swojej recenzji wspominał o dwóch).
towar nieużywany można zwrócić do 10 dni bez podania przyczyny
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialno.ci za szkod. wyrz.dzon. przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.), art.7 u.1.
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 z dnia 31. marca 2000r.)
Art. 2.1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa , może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy.
W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
sla17 odebrał sprzęt osobiście w lokalu przedsiębiorstwa i regulując należność lub też tylko kwitując odbiór zawarł umowę w lokalu.