Kupno dodatkowej pamięci RAM

Witam. Wiele słyszałem dobrego o tym forum, tak więc licze na waszą pomoc :D. Mam kilka pytać związanymi z kupnem ram.

Otóż Obecnie moje ramy to “GOODRAM 1GB/400 (2x512)DUAL CHANNEL KIT”. Mam zamiar sobie dokupić 1 lub 2gb.

Zainstalowałem sobie program EVEREST aby sprawdzić swoje detale komputera. Wypatrzyłem sobie taką aukcję jak ta

http://www.allegro.pl/item518401293_strefa_goodram_ddr_2gb_2x1gb_2048_dual_ch_kit.html natomiast są tam dopiski jakies CL3 czy cos takiego. Martwię się czy te ramy nie będą sie gryźć z tymi starymi i w pełni będa trybić mi 3gb. Moja płyta główna to “Gigabyte GA-K8NXP-9” W programie nie znalazlem czegoś takiego w moich ramach jak CL jakies. Czy ktoś wie o co w tym wszystkim chodzi? :smiley:

Jeżeli kogoś uraziłem swoją niewiedzą to przepraszam, jestem zielony w informacjach o sprzęcie komputerowym.

CAS latency (CL) to bardzo wazny parametr pamieci RAM. Decyduje o szybkosci jej dzialania. Im krotszy CL tym lepiej.

W przypadku Dual Channel, te parametry powinny byc jednakowe dla wszystkich kosci. Takze szyna i przepustowosc (400MHz i 3 200 MB/s). W przypadku roznic - moga wystapic bledy w pracy systemu (np. BSOD).

Jesli Twoje GOODRAM’y sa wlasnie takie, to mozesz sobie dokupic pamiec z tej aukcji.

Everest chyba podaje ta informacje. A jak nie, to sa na naklejkach na kosciach.

Dodane 07.01.2009 (Śr) 9:17

Poza tym, lepiej jakbys kupil sobie 2x512. 3GB to max dla XP. A w przypadku Dual channel, to juz za duzo, bo system moze cos obciac i Dual moze byc niestabilny.

http://pl.wikipedia.org/wiki/CAS_latency

Nie jest to taki strasznie ważny parametr pamięci, podobnie jak działający Dual Channel, ale zgodzę się, że w starszych komputerach i do tego AMD ta wartość była lekko ważniejsza.

Zrzut CPU-Z i zakładka Memory - wtedy będzie można coś poradzić.