Składam sobie komputer (wszystkie podzespoły mam już wybrane) i teraz zostaje kwestia wybrania monitora (dodam iż nie znam się na tym całkowicie). Za bardzo nie znam się na tym i nie wiem jaki rodzaj matrycy jest obecnie najnowszy i który powinienem wybrać. Na monitor mogę przeznaczyć do 1500zł. Czego oczekuję od monitora - wyście HDMI, złącze DIV-I, hub USB. Głośniki mogą być ale nie muszą. Ważne by dobrze wyświetlał kolory - będzie używany do grafiki i do montażu wideo oraz do gier i czasami do pisania tekstów. Monitor będzie stać na obudowie typu desktop. Tylko ekrany panoramiczne wchodzą w grę. Wielkość to od 20 - 24 całi (26 to już maksimum). Serdecznie dziękuję za okazaną pomoc. Gorąco pozdrawiam.
Możecie mi powiedzieć czy jak na karcie graficznej mam Wyjście HDMI to mogę do tego podłączyć monitor kablem HDMI ? Wtedy monitor też musi mieć takie wyjście ale czy to w ogóle jest możliwe? Jeśli nie to zostaje DVI-I.
EDIT:
Rodzaj matrycy: TN - to jest dobra matryca czy są jeszcze lepsze? Czym się różnią matryce od siebie?
Czarna czerń, 1:1 pixel mapping, hdmi, dvi, dsub, bardzo dobrze skalibrowane kolory z pudełka, minimalne przebijanie lamp, normalny wygląd bez szaleństwa, jest dostępny też czarny, bardzo energooszczędny (poniżej 50W faktycznie pobiera), brak widocznego smużenia, minimalny/zerowy inputlag. Ogólnie nie ma sensu dopłacać do czegokolwiek z niby lepszymi parametrami bo się zawiedziesz.
już ci powiedziałem że jest co najwyżej średni, słaby kontrast, wysoki czas reakcji
teraz uważam że ten który podał Mariosti jest bardzo dobry - dobry czas reakcji, brak smużenia, dobra matryca, wysoki kontrast, ma wszystko czego chcesz
GATEWAY - ta firma nic mi nie mówi i nie znam jej a nie chcę wydawać tyle pieniędzy na sprzęt którego nie znam i nikt z moich znajomych nie ma takiego sprzętu, więc nie wiem jak się sprawuje w codziennym użytkowaniu.