Witam chciałbym się nauczyć c++ lub c#.Do tego drugiego języka nie znalazłem żadnych kursów online bo takie by mnie interesowały a te co są to nie opisują od początku do zaawansowanych rzeczy. Natomiast do c++ jest tyle tego ze nie wiem który wybrać.Czytałem od zera do gier kodera ale tam nie chciał mi się skompilować pierwszy program który pisałem w code blocks. Licze ze polecicie mi ciekawe pozycje.Docelowo chciałbym tworzyć gry .Mam świadomość ze nauka mi zajmie trochę ale od czegoś muszę zacząć.
c++ (video) -
Jeżeli chcesz dobry kurs to możesz takowy znaleźć na www.virtualstudy.pl - w dziale publikacje, filtr programowanie.
Cykl wykładów (24) dość dobrze opisuje podstawowe problemy wraz z zaawansowanymi zastosowaniami - Tylko, że są dłuuugie;P Ale dobrze opisane:) (tylko oglądaj prezentacje, a nie ściągaj pdf - z nich nic sie nie dowiesz)
Z C++ to jest jeden wielki burdel, a 99% tych “kursów” opisuje tylko jedną implementację, zazwyczaj starą: Symfonia opisuje Borlanda 3.1, Symfonia Standard trochę nowszego Borlanda (chyba 6.0), “Od zera do gier kodera” Visual C++ 6.0, każda z nich ma drobne różnice, a niektóre dopuszczają jeszcze stare standardy typu “void main()”, czy też “iostream.h”… CodeBlocks ma GCC w miarę nowego obsługującego już te nowsze standardy.
Jest jeszcze Java. Literką C w nazwie C# się nie sugeruj, to jest zupełnie osobny język, który z C i C++ ma niewiele wspólnego (tzn. ma tyle samo wspólnego co Java i wiele innych podobnych języków).
Serio nie znalazłeś nic do C#? Zdradź czym dla Ciebie są “zaawansowane rzeczy”, to może uda mi się coś Ci polecić.
Wszystkie kursy online c# uczą postaw a mnie interesuje kurs który i nauczy podstawy jak i już potem dalsze rzeczy.Głównie chciałbym nauczyć się jeżyka c++ lub c# do tworzenia gier w przyszłości.Raczej tez bym wolał aby te materiały do nauki były w formie pisanej bo lepiej z nich mi się uczy.
W takim razie… wybierz C#, naucz się podstaw i w “przyszłości” korzystaj z silnika Unity3D (unity3d.com, C# wykorzystywany jako język skryptowy). Nie wyważaj otwartych drzwi
Tylko mnie śmieszy że ktoś ucząc się programowania zawsze chce tworzyć gry? =D>
Mimo, że „Od zera do gier kodera” ma już swoje lata, to uważam, że warto go przeczytać, bo oprócz składni C++ przedstawia parę kwestii związanych z działaniem programów i ogólnie programowaniem. Trzeba też pamiętać, że praktycznie żadna implementacja nie jest doskonałym i idealnym odzwierciedleniem standardu i mogą między nimi występować drobne różnice.
Jeśli chodzi o void main() to wystarczy to zamienić na int main() i dać na końcu tej funkcji return 0;
int main()
{
//coś robisz
return 0;
}
Drugą kwestią jest nagłówek conio.h i wchodząca w jego skład funkcja getch, które nie są częścią standardu C++ (chociaż często występują z popularniejszymi kompilatorami). getch(); na końcu main jest często stosowane w kursach, żeby konsola nie znikała od razu tylko po naciśnięciu klawisza aby można było odczytać wyniki programu. Code::Blocks sam przytrzymuje konsolę po zakończeniu programu więc na razie możesz zrezygnować w ogóle z conio.h i getch.
Podstaw C++ możesz nauczyć się też stąd http://darkcult.nazwa.pl/wiki/index.php/C%2B%2B
Dobrą stroną o C++ jest też http://www.cplusplus.com/
Jeśli chodzi o C# to ten język został stworzony przez Microsoft i sądzę, że MSDN będzie dobrym miejscem do jego nauki
Tak mówiąc to gry chce tworzyć w przyszłości na razie nauka języka i tworzenie programów prostych dopiero potem wsiąść się za pisanie gry .Myślę ze będę pisał w c# bo jest przyszłościowy wiec poproszę jakieś poradniki i kursy online do tego języka!!
No, są przecież jeszcze twórcy rewolucyjnych OS-ów.
Bardzo przystępny kurs C# zamieszczono na CentrumXP. Tylko po przerobieniu całości należałoby zapoznać się z tym, co przyniosły nowsze wersje .NET-a.
Mów za siebie, ja nie chciałem.
Jeśli chodzi o kursy C#, to tu jest łopatologia: http://si-szarp.pl/, a tu całkiem ciekawie: http://cezarywalenciuk.blogspot.com/
Do tego wszystko jest na MSDN, a i tak nic nie zastąpi dobrej książki.