Kwestie bezpieczeństwa przy kupnie używanego routera

Mam pewne pytanie - dla was zapewne trywialne i śmieszne.

Są jakieś kwestie bezpieczeństwa przy kupnie routera używanego? W sensie czy da się go “zawirusować” lub zrobić z nim coś by działał na niekorzyść kupującego, lub np. szpiegował połączenia?

Czy można kupować śmiało bez wyżej wymienionych obaw? Nie znam się na komputerach a na sieciach jeszcze mniej. Proszę więc o odpowiedź bez podśmiechiwania się.

Po pierwsze resetujesz do ustawień fabrycznych, dodatkowo na wypadek robisz upgrade firmware.

p.s. pytanie bardzo ciekawe. Czasem kupuję po ebay urządzenia cisco do domowego labu - bardzo ciekawe rzeczy można dowiedzieć się z konfiguracji switchy i routerów. Pierwsze co robię to po dostaniu się na urządzenie sprawdzam aktualny konfig, albo backupy (o dziwo ludzie potrafią zostawić konfig a urządzenia pochodzą z dużych firm - mam wrażenie, że to robota firm recyklingowych). Topologia sieci, STP, rodzaj zabezpieczeń…

Witam,

 

Pobieram bachusa.

 

Ja jakiś rok temu albo nawrt ponad kupiłem używany router d-link za 100 zł z przesyłką,

 

po czynnościach wymienionych wyżej śmiga do dziś a nowy kosztował ponad 200 zł także jak najbardziej można trafić na dobre urządzenie :slight_smile:

Mam właśnie zamiar kupić router - używany. I taka mnie refleksja naszła czy to bezpieczne, czy może jest szansa że ktoś będzie mógł po “przerobieniu” go - szpiegować połączenia, wykradać dane - i jak się przed taką ewentualnością uchronić.

Czyli po resecie można bezpiecznie, bez obaw używac takowy router?

Skąd można go pobrać? :slight_smile: