Transfer wg testerów prędkości online: 0,2-1,2 Mbit/s
Rzeczywisty download z różnych serwerów: 8-60 KB/s
Format już robiłem, sprawdzałem też na Knoppixie i tam również wyszło tragicznie wolno, tzn. 12,2 KB/s.
Reklamacje składam bez przerwy od kwietnia, czyli już 5 miesięcy. W Biurze Obsługi Klienta, uprzejmie przyjmują moje zgłoszenia, przepraszają mnie za niedogodności, ale potem i tak nic nie robią. Ostatnio nawet przyznali mi bonifikatę za lipiec w wys. 50% abonamentu i obiecali naprawić wszystko do początku lipca, ale mamy już sierpień i nadal się nic nie zmieniło.
Bardzo proszę o jakieś sugestie, już nie wiem, co począć z tym Operatorem, postraszyłem nawet, że nie przedłużę umowy, ale i to nic nie pomogło.
pozwolą Ci zerwać umowę z operatorem jeżeli taki stan rzeczy będzie miał się przez 6 miwchów pod rząd (oczywiście zerwać bez płacenia kary)
wymaga zwrotu abonamentu lub obniżenia abonamentu na nadchodzące miesiące przez operatora w wysokości odpowiadającej braku szybkości (czyli w Twoim wypadku powinni Ci obniżyć abonament o 5/6 a nie o 50%)
W skrajnych wypadkach można się domagać odszkodowania
A w Bydgoszczy polecam Ci UPC Chello - najlepszy ISP w tym mieście - sam mam bez przerwy od 8-9 lat i uwielbiam tych ludzi Za 115zł mam TV HD+Telefon stacjonarny bez limitów i internet 16mbps
O tych przepisach nie słyszałem, ale boję się, że w mojej sytuacji mogłyby one się nie liczyć, ponieważ zdarzają się dni (mniej więcej raz na 1,5 miesiąca), kiedy ten transfer jest taki, jaki być powinien.
Tak było np. wczoraj, o 15:30 zauważyłem, że strony się szybciej wczytują, zrobiłem test i wyszło aż 8,9 Mbit/s!(Heh, można by powiedzieć, że Operator zerwał zasady umowy, bo w umowie jest podane, że max 6Mbit/s). Net działał szybko przynajmniej do 23:30, kiedy to wyłączyłem kompa i poszedłem spać. Jak rano się obudziłem i o 8 zrobiłem test, to już znowu było 0,5 Mbit/s.
Najdłużej szybki net utrzymał się przez 3 dni: w Wielką Sobotę, Wielkanoc i Poniedziałek Wielkanocny. Aczkolwiek jak mówię, taka sytuacja zdarza się góra raz na miesiąc, przez pozostałe 29 dni mi ślimaczy poniżej 1 Mbit/s. ;/
Taka praktyka jest powszechna wśród operatorów, szczególnie w przypadku Neti. Wiem to z doświadczenia.
Niestety nie możesz zrobić w tej sprawie za dużo. W umowie napisane jest, że operator udostępnia Ci połączenie do 6MB a nie gwarantuje tej prędkości.
Faktycznie wprowadzone zostały nowe przepisy ale nie jestem pewien czy już obowiązują, a jeżeli tak to dotyczy to raczej tylko tych umów, które zostały podpisane po prowadzeniu tych zasad.
Niestety w umowie nie ma żadnej gwarancji przepustowości. Ponadto jest zapis o tym, że klient nie ma prawa zerwać umowy, inaczej będzie musiał zapłacić ok. 2000 zł (tzn. tyle byłoby, w moim przypadku, bo rzekomo tyle wynoszą ulgi przyznane mi na te 14 miesięcy trwania umowy ze względu na promocję).
Ale i tak chyba wypróbuję tę opcję z UKE, bo to już moja ostatnia nadzieja. A odnośnie Netii i UPC, to akurat w moim mieście mają te firmy dość dobrą renomę. Tylko ta moja, Intelink, jest taka beznadziejna.
Po 2 osobistych wizytach (wczoraj i dziś) coś się zmieniło: przydzielili mi nowy (tym razem zewnętrzny adres IP). Każą mi go testować do pt i dać znać, czy nastąpiła jakakolwiek poprawa:
Ja mam umowę z Intelinkiem Bydgoszcz od okolo 7 lat. W miarę dobrze jest od około 3 lat - nie mam powodów do narzekania. Mam umowę na
Download -10 Mb/s , Upload - 2 Mb/s i stałe IP. Myślę ,że na jakość usługi ma lokalizacja odbiorcy. Ja mieszkam blisko Intelinku, do bloku połozony jest światłowód (do domu juz normalny kabelek)- jak jest dalej na osiedlach tego nie wiem. Kilka usterek w dostarczaniu usługi było,ale były dośc szybko likwidowane. Mój aktualny pomiar wygląda następująco:
Potwierdzam natomiast skargi na brak reakcji ze strony dostawcy. Kilkakrotnie oddawałem bezpośrednio w Intelinku za potwierdzeniem swoje uwagi dot złego funkcjonowania roznych usług…był miły usmiech Pań,zapewnienia ze zajmą się tym i na tym się konczyło.Nikt nic nie robił- tak miałem między innymi przy zmianie ustawień kont w domenie @box.net.pl. Za swoite kuriozum uważam natomiast fakt - że firma ma adres mailowy do biura i gdy tam pisałem nikt nigdy mi jeszcze nie odpowiedział…Gdy udałem się pieszo i zgłosiłem fakt wyslania korespondencji na maila tzw, administracja zajrzała i fakt ten potwierdziła. Uwagi nic nie dają.To jest chyba jeden z nielicznych przypadków w Polsce,że dostawca Internetu nie obsługuje swojego konta mailowego a powiniem go raczej promować.Tak,że kontakt oceniam na 2!
Tak że sprawa ma swoje jasne i ciemne strony, poki co moze z lenistwa a moze przez zasiedzenie nie zmieniam dostawcy -ale taką ewentualność rozważam
– Dodane 28.08.2011 (N) 17:39 –
Muszę obiektywnie dodać,że na noc -do rana firma Intelink całkowicie uwalnia prędkości -więc kompik może poszaleć na tyle na ile pozwalają jego możliwości. To trzeba zaliczyć na plus.