Łączenie partycji i format, efekt - XP nie działa

Witam

Mam następujący problem:

Chciałem sformatować partycję C i wgrać od nowa XP. Próbowałem dokonać formatowania dysku C z “Mój komputer” ale pojawiał się komunikat że tego dysku nie da się sformatować (może dlatego ze zawiera pliki systemowe). Wszedłem więc do “Zarządzanie komputerem” i tam zauważyłem ze obok partycji C mam jeszcze partycję (zapewne tą) pod linuksa (abstrahując od tego ze były tam jeszcze inne partycje ale to już były logiczne). Jako że z linuksa w ogóle nie korzystam a 5GB b sie przydało na C, postanowiłem połączyć obie partycje w jedną C i dopiero dać format. Problem w tym ze jestem laikiem w tych sprawach. Działałem jak ślepy koń pod górę i udało mi się jedynie dać ‘usuń’ na tą partycję z linuksem a potem utworzyć NOWY i teraz dawna partycja z linuksem nazywa się NOWY ale oczywiście połączyć jej się jej z C nie dało. Zmęczony tym kombinowaniem w końcu wyłączyłem kompa a rano po włączeniu pojawia się komunikat:

GRUB version 0.93 (640k lower/261056k upper memory)

Minimal BASH-line editing is supported. For the first word. TAB lists posible comand compilation. Anywhere else TAB lists the ppossibble completions of a device/filename.

grub>

(po naciśnięciu czegokolwiek)

grub>

Possibble commands are: backgroung bloklist boot cat chainloader clear cmp debug itd…

Dodam tyko że do tej pory po włączeniu kompa miałem wybór:

LINUX

DOS (po wybrani opcji DOS włączał mi się windows)

Wiem ze namieszałem.

Chcę teraz jak najkrótszym sposobem połączyć te partycje, o których mówiłem, sformatować je i wgrać ponownie XP a ostatecznie przynajmniej włączyć ponownie XP i dalej bujać sie z tym jak dokonać format C z poziomu windows. Co jak mam teraz zrobić? Przypomnę ze jestem raczej laikiem i na komendach dosowych się nie znam.