Ładowanie powerbanku - czy ładowarka z telefonu się nadaje?

Witam.

 

Kupiłem sobie ten oto powerbank: https://www.morele.net/powerbank-adata-pv150-10000mah-apv150-10000m-5v-cbk-760880/

W zestawie jest oczywiście tylko kabel USB. Mówiąc szczerze nie mam zielonego pojęcia o prądzie, napięciach, oznaczeniach i skrótach, ale wiem, że zawsze producenci sprzętu zalecają korzystanie z dedykowanych ładowarek. Tutaj niby też w instrukcji coś o jakiejś pisze, ale no nie wiem nawet gdzie ją kupić.

 

W domu mam ładowarkę Sony z oznaczeniami: INPUT: 100-240VAC ~ 300mA 50-60Hz, OUTPUT: 5.0VDC 850mA

W opisie powerbanku jest napięcie wyjściowe [V] 5 i maksymalny prąd wyjściowy [A] 2.1.

 

Tak jak mówiłem, nie znam się, ale dla laika to wygląda na zupełnie inne oznaczenia. Do tego powerbank ma 10000mAh, a na ładowarce jest 850mA. Nie wiem czy ten skrót to jedno i to samo. Bo co ładowarka albo urządzenie, to ma inaczej te symbole rozpisane.

 

Czy ta ładowarka się nadaje? Na co zwracać uwagę? I czy faktycznie nie można mieszać ładowarek od różnych modeli telefonów, albo z jednego laptopa do innego? Z góry dzięki za odpowiedź.

Hej,

 

Możesz taką ładowarką ładować powerbank - aczkolwiek trochę czasu to zajmie. Aczkolwiek jeśli chcesz porównywać parametry, to powinieneś wziąć parametry wyjścia ładowarki oraz wejścia powerbanku.

 

Nie, to nie to samo. mAh odnoszą się do pojemności akumulatora, zaś mA do natężenia prądu.

 

Generalnie im większe natężenie w ładowarce, powerbanku, tym szybciej - z reguły - naładuje się telefon.

 

Jeżeli mają podobne parametry i złącza - teraz przecież mikro UBS jest bardzo popularne - to dlaczego nie?

 

Tutaj jest już inaczej, bo raz, że są inne złącza, a dwa - różne napięcia dla konkretnych modeli. Tutaj trzeba się trzymać tego, co podaje producent.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus