Laptop Acer klawiatura

Mam problem z klawiatura w laptopie acer, w czwartek 19 października kiedy korzystałam rano z laptopa działało wszystko normalnie. Wieczorem
po odpaleniu komputera okazalo sie że nie działąja przyciski: ~,0,2,4,5,7,+,backspace, litery: o,i. A na klawiaturze numerycznej nie działa 2,4,7.
Nigdy w zyciu nie mialam zadnych problemow z klawiatura, w menadzerze urzadzen pisze ze klawiatura dziala poprawnie
i zaden sterownik nie jest uszodzony. Nie ma zadnych konfliktow z innym urzadzeniem. Nie mam tez wlaczonych klawiszy trwalych. Nie aktualizowalam ani nie sciagalam
zadnych programow czy plikow. Wykluczam wystepowonie wirówsów ponieważ jestem paranoiczką na tym punkcie
i nie wchodze w zadne podejrzane strony i nie pobieram nic no chyba ze jakimś cudem. Nie mam mozliwosci podpiecia klawiatury zewnetrznej bo wszyscy znajomi maja laptopy.
Boje sie sprawdzac laptopa w trybie awarayjnym bo nie wiem czy dzialają klawisze funkcyjne. Jestem laikiem i nie znam sie zbytnio.
Podejrzewam że klawiatura jest zabrudzona albo klawisze nagle staly sie martwe, czy jest to mozliwe? A moze problem z taśma,
Czy mogę prosić o jakies porady?
PS Nie bede sciagac zadnych plików bo boje sie wirusów

Podejrzewam zalanie i podlepienie klawiszy zastygłym czymś lepiącym, np kawa ze śmietanką. Miałem tak. Nie działały niektóre klawisze w laptopie żony na acer aspire. Czyściłem i choć parę klawiszy odblokowałem, to problem był coraz większy. Acer zaczął piszczeć.
W serwisie naprawy laptopów za 85zł wymienili klawiaturę i już dwa lata mam spokój. Wystarczy zadzwonić, podać model, wtedy sprowadzą i miałem na drugi dzień naprawione i to na poczekaniu.

To rzeczywiście wygląda na usterkę sprzętu.
Najprościej można to sprawdzić odpalając laptopa z dowolnej dystrybucji linuxa live. Jeśli tam problem będzie taki sam, to klawiatura do wymiany. Jest to dość prosta czynność i można się pokusić o naprawę własnoręczną, lub jak wcześniej sugeruje kolega, oddać do serwisu.