Witam mam mały problem zakupiłem nowy laptop gamingowy z
RTX 3050
I5 11th gen
16gb ramu
Mój problem polega na tym że procesor czasem osiąga nawet do 90 stopni i nie wiem co zrobić bo to nowy laptop wiadomo mam podłączona ładowarkę ponieważ bez tego osiągi laptopa da bardzo małe i nie potrzyma za długo a ja lubię pograć trochę dłużej moje pytanie jest następujące czym może być spowodowane nagrzewanie się procesora i jak to zmienić
Odrazu mówię nie będę zmieniał pasty bo stracę gwarancję.z góry dzięki za pomoc.
Częsta przypadłość w tych laptopach. Czasami trochę pomaga zmiana pasty na lepszą i wymiana termopadów, zawsze to potencjalne parę stopni celsjusza mniej. Wymiana pasty i termopadów nie powinna skutkować utratą gwarancji o ile nie uszkodzi się przy tym fizycznie komponentów poprzez nieudolną wymianę. Chyba nawet plomb nie ma na śrubkach.
Do momentu jak lapek się nie wyłącza z przegrzania to Ci raczej gwarancji nie uznają na tą przypadłość. To co możesz zrobić bez utraty gwarancji to undervolting procka.
Przed zakupem trzeba było poszukać sklepu, gdzie by puścili jakiś test obciążeniowy i sprawdzić temperatury.
W tych modelach montują fabrycznie podłą pastę i czasami dają jej za dużo, co prowadzi do zbyt wysokich temperatur.
Ja po prostu wymieniam pastę na nową, jeśli trafi się taki z wysokimi temperaturami. Nigdy nie miałem z tego tytułu problemu z gwarancją, ale dotyczyło to zawsze laptopów które sam sprzedawałem u siebie, a nie z zewnętrznych sklepów.
Mam F15 z i5 11400h, podczas normalnego użytkowania czy grania nie dobija do 70, w stresie potrafi pokazać TDP 53W i osiągnąć 90 stopni.
Z tego co kojarzę tam jakaś plomba siedzi na śrubce chłodzenia, jak zniknie nie czepią się w razie czego?
Chętnie bym sobie wymienił pastę na lepszą choć nie wiem czy jest sens bo podczas grania raczej nie dochodzi mi do 70 stopni.
NIGDY nie miałem problemu z jakąkolwiek plombą. Bo jak masz wysłać laptopa na gwarancje jak padnie i masz tam dane? Dokładam dyski, RAM, itp. i nigdy nie było problemu. Przynajmniej w DELL, HP. MSI, Asusie, Acerze. W Lenovo nie wiem, bo wstyd mi proponować ludziom laptopy tej firmy, więc sprzedaję sporadycznie.
Natomiast zdarzyło mi się, że zakwestionowano dysk SSD z powodu naruszonej plomby, no ale to nakleiłem nową z innego i przeszło na ponownej reklamacji.
Dzwonisz na wsparcie Asus (notebooki):
Godziny dostępności : Od poniedziałku do piątku: 8:30 – 17:00
WSPARCIE TECHNICZNE
(+48) 22 571 80 40
Łączą Cię z technikiem, pytasz czy możesz wymienić pastę w tym modelu bez utraty gwarancji, jeżeli tak to pytasz, czy wyraża zgodę na nagrywanie, tak - prosisz, aby powtórzył, czy nie narusza to warunków gwarancji i tyle, masz podkładkę.
Już nieraz tak robiłem w razie wątpliwości. Najczęściej jest tak, że fizyczne uszkodzenie sprzętu powoduje utratę gwarancji.
Plomb na obudowie nie ma, ale na układzie chłodzenia śrubka jest zaklejona.
BTW, też nie wyobrażam sobie oddania sprzętu z danymi albo udostępnienia hasła serwisowi…
90 st w czasie grania to normalne bo włącza się Turbo/Boost. Wyłacz to będzie chłodniej. Ja ma MSI też tak mam. Pastę mam nowiutką MX-4. Możesz też zmiejszyć max moc procesora do 90%.
W tym modelu to bardzo często problem, kultura pracy jest przeciętna. Warto wymienić pastę na procesorze na lepszą, choć raczej w pełnie problemu nie wyeliminuje.
Nie, to nie jest norma, mój na fabrycznej paście praktycznie nie zdarza się aby 70 przekroczył na procku ani na grafice.
MSi mojej dziewczyny wyje podczas przeglądania internetu - to jest norma?
Wsadź se takie porady.