Wyłączyłbym na próbę Kasperskyego i zobaczył czy problem minie.
Kasperskiego zainstalowałem dosłownie parę godzin temu. Komputer był przywrócony do stanu początkowego 3 dni temu, praktycznie nic nie było na nim zainstalowane i były stare aktualizacje, a problem dalej występował. Wczoraj został zaktualizowany do najnowszych wersji i nic się nie zmieniło. Czy jest możliwe że laptop się przegrzał dzień wcześniej i dlatego są teraz takie problemy? Był dosyć długo zostawiony z włączoną grą. Przed tym nie zawiesił mi się ani razu przez rok, teraz zdarza się to kilka razy dziennie(zaznaczam że nie tylko w trakcie grania, również potrafi zawiesić się gdy włączony jest tylko chrome czy cokolwiek innego).
Temperatury normalne. A przed Kasperskim nie miałeś żadnego antywira? Bo działanie może wynikać z infekcji - podczas normalnej pracy nagle coś zaczyna obciążać procesor i dlatego wentylatory zaczynają głośniej pracować. Jest tu na forum użytkownik (nie pamiętam nicka), który mógłby ci sprawdzić logi z FRST pod kątem potencjalnej infekcji. No i zastanów się nad wymianą pasty termoprzewodzącej.
Kasperskiego kupiłem w grudniu, cały czas zainstalowany był na komputerze. Może to rzeczywiście jakiś wirus, na problem ze sprzętem za nic to nie wygląda, nie licząc tego że się wiesza wszystko działa bardzo dobrze. Kasperski nic nie wykrywa, już robiłem ze 2 razy pełne skanowanie w ostatnim czasie i teoretycznie wszystko jest w porządku. Przeskanowałem FRST ale niewiele z tego rozumiem, wrzucić tutaj FRST.txt i Addition.txt do pobrania?
Wrzuć, ale wydaje mi się, że nie tutaj. Prośbę o sprawdzenie logów zwykle ludkowie umieszczają w dziale Bezpieczeństwo. Wyżej masz namiar na człowieka biegłego w analizie tych logów.
Nie było w logach infekcji.
Należy podejrzewać błędy systemu. Sterownik, aktualizacja, itp.
Informacje z logów o systemie:
Windows 10 Home Wersja 20H2 19042.630 (X64)
BIOS: American Megatrends Inc. FX505DY.315 03/09/2020
- aktualny
Płyta główna: ASUSTeK COMPUTER INC. FX505DY
Procesor: AMD Ryzen 5 3550H with Radeon Vega Mobile Gfx
Całkowita pamięć fizyczna: 16194.38 MB
Błędy systemu
Error: (11/29/2020 04:20:04 PM) (Source: EventLog) (EventID: 6008) (User: )
Description: Poprzednie zamknięcie systemu przy 16:17:39 na 29.11.2020 było nieoczekiwane.
Error: (11/27/2020 04:24:59 PM) (Source: VSS) (EventID: 8193) (User: )
Description: Błąd Usługi kopiowania woluminów w tle: nieoczekiwany błąd podczas wywoływania procedury CoCreateInstance. hr = 0x8007045b, Trwa proces zamykania systemu.
Error: (11/27/2020 04:24:59 PM) (Source: VSS) (EventID: 13) (User: )
Description: Informacje Usługi kopiowania woluminów w tle: nie można uruchomić serwera usługi COM z identyfikatorem CLSID {4e14fba2-2e22-11d1-9964-00c04fbbb345} i nazwą CEventSystem. [0x8007045b, Trwa proces zamykania systemu.]
Napisz mi jeszcze jak długo masz tego laptopa i czy był on nowy ze sklepu, czy odkupiony
Masz w autostarcie plik uruchamiający Power High Performance
%SystemRoot%\system32\powercfg.exe -setactive 8c5e7fda-e8bf-4a96-9a85-a6e23a8c635c
Możliwe, że to ustawienie przeciąża komputer.
Sam to ustawiłeś, czy ktoś to zrobił za Ciebie?
Data utworzenia i modyfikacji: 2019-12-05 20:59 - 2019-10-28 15:38
A jak zachowuje się komputer w Trybie Awaryjnym?
Też się wiesza/restartuje?
Tryb Awaryjny ma inaczej ustawione zasilanie podzespołów.
Sprawdź również Normalny Tryb, ale na samej baterii, odłącz zasilacz.
Jeśli będzie działał dobrze, to trzeba przyjrzeć się ustawieniom zasilania i usunąć z Autostartu plik
W trybie awaryjnym raczej wszystko jest w porządku, przynajmniej podczas ponownej instalacji windowsa(przywracanie do stanu początkowego) nie było żadnych problemów, podczas korzystania bios też się nic nie działo. Laptop wiesza się bardzo różnie, czasem po kilku minutach, czasem korzystam godzinę albo i dłużej(np teraz jest włączony prawie 2h i jest ok). Ciężko mi będzie ocenić czy na samej baterii laptop będzie działać dobrze, laptop wiesza się bardzo nieregularnie. Kupiłem go w x kom nowy, odebrany 9 grudnia tamtego roku więc to ustawienie nie zostało stworzone przeze mnie. Jednak do tej pory laptop działał dobrze, problemy zaczęły się dopiero kilka dni temu. Moje pierwsze podejrzenie również padło na jakąś wadliwą aktualizację, ale nie pasuje to do tego że po przywracaniu do stanu początkowego, bez instalowania aktualizacji nowych laptop dalej się wieszał, a teraz to samo powtarza się po zaktualizowaniu.
Chyba że to jednak problemy z dyskiem, ale CrystalDiskInfo nie wskazuje na to, powinienem przeskanować go jeszcze czymś innym?
Właśnie zawiesił się znowu, od ponad godziny był na baterii.
A kiedy dokładnie kupiony? Zapłacony? Masz gwarancję?
Nie chcę robić burzy w szklance wody. Nie pracuję w serwisie, ale na kilka tysięcy logów nie spotkałem takiego wpisu, więc nie wiem w jakim celu został tam umieszczony
Bo to bardzo ciekawe
Plik w autostarcie został utworzony
Startup: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup\start.cmd [2019-10-28] () [Brak podpisu cyfrowego]
i zmodyfikowany
Data modyfikacji: 2019-12-05 20:59
Czyli kilka dni przed sprzedażą/wydaniem.
Dodam, że plik miał się sam skasować po uruchomieniu, ale tak się nie stało. Chyba przez literówkę
Tego nie potrafię określić, ale jeśli to ustawienie włącza się za każdym razem, to minął rok na High Performance. Czy aktualne problemy mają z tym związek? Może.
Błąd 6008 wyjaśniony był tutaj dla Windows 7
unexpected shutdown “event id=6008”
Nie wiadomo więc jak długo wcześniej laptop był używany i jaki był powód wymuszania ustawienia High Performance
Nie potrafię też powiedzieć w jakim celu umieszcza się takie ustawienia. Może należałoby zapytać w serwisie X-Kom.
Oto cała zawartość pliku startowego
@echo off
reg add "HKCU\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main" /v HomeButtonEnabled /t REG_DWORD /d 1 /f
reg add "HKCU\SOFTWARE\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\AppContainer\Storage\microsoft.microsoftedge_8wekyb3d8bbwe\MicrosoftEdge\Main" /v HomeButtonPage /t REG_SZ /d https://www.x-kom.pl/ /f
%SystemRoot%\system32\powercfg.exe -setactive 8c5e7fda-e8bf-4a96-9a85-a6e23a8c635c
echo %USERNAME%
set USER=%USERNAME%
if %USER% == Administrator (
echo KOMPUTER W SYSPREP
EXIT
)
del /f "C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\StartUp\start.cmd"
Może koledzy coś podpowiedzą
@krystian3w @Radek68 @darek719 @Bogdan_G
Jeśli to cokolwiek zmieni w temacie, tak wygląda w tej chwili ekran komputera, teraz to już nic nie mogę zrobić… w pewnym momencie zniknęły ikony z paska zadań, uruchomilem ponownie i wygląda to już tak, jedyne co mi się udało to go wwyłączyć
Próbowałeś włączyć Tryb Awaryjny i przywrócić system do kilku dni wstecz?
Komputer znowu przywróciłem do stanu początkowego, tym razem usuwając już wszystko. Niestety dalej sie wiesza. W trybie awaryjnym działa dobrze.
Mam identycznego laptopa. I od sierpnia 2019 pracuje na High Performance i nie ma z tym żadnego problemu. Więc ja raczej nie szukałbym tutaj przyczyny.
Podobny model, 17, też nie notuje takich problemów. To raczej egzemplarz, nie seria.
Czy u Ciebie też jest w Autostarcie opisywany przeze mnie plik?
Laptop z X-Kom?
Raczej nie. U mnie autostart (jeżeli dobrze się rozumiemy) wygląda tak jak na zrzucie.
Nie. Ja swojego kupowałem w Komputroniku.
Witam, mam ten sam model laptopa i dokładnie taki sam problem. Laptop kupiony w marcu 2020 i od paru dni się wiesza. Tak samo jak autorowi czyli w różnych momentach, zaraz po starcie windowsa, po paru minutach użytkowania, przy graniu albo gdy po prostu jest sam pulpit. Przywrócenie do ustawień początkowych nic nie dało. Kupiony w media markt.
Huh… A miałem go kupować*. W necie można spotkać wiele niepochlebnych opinii ma temat chłodzenia w tym modelu laptopa.
W pierwszej kolejności aktualizowałbym BIOS oraz przedmuchałbym wloty powietrza.
Niezależnie od tego stawiałbym system od zera, ale nie resetować systemowym “przywracaniem” tylko instalacja z nośnika USB, DVD czy kto tam czego używa. Dalej najnowsze stery, biblioteki, aktualizacje. Wybrane programy, gry. Przy tym sprzecie co ten ASUS ma w specyfikacji to operacja na max. dwie godziny.
Pierwsza rzecz po zakupie nowego kompa z preinstalowanym systemem - format i czysta instalacja najnowszej kompilacji.
Jeśli problem nadal występuje - oddać na gwarancję.
- Ostatecznie kupiłem DELLa (model G3 3590: i7-9750H/16/512/GTX1660Ti-MaxQ)